Článek
O pohon se stará přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 160 kW, respektive 218 koní a točivým momentem 280 Nm (krátkodobě až 300 Nm).
Upravený motor je přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll, je vybaven přímým vstřikováním benzinu a variabilním rozvodem (využívá technologii Valvetronic od BMW).

Mini John Cooper Works Countryman (2012)
Převodovka je vždy šestistupňová - manuální nebo samočinná, která se však k charakteru sportovní verze hodí méně. Countryman JCW dovede zrychlit z nuly na 100 km/h za rovných sedm sekund a jede až 225 km/h (s automatem o 2 km/h méně). Obě hodnoty jsou dobré, ale je z nich patrné, že countryman není vysloveně sportovní náčiní (na rozdíl od jiných verzí Mini).
Mimochodem, spotřeba paliva je dle normovaných měření 7,4 l/100 km (s automatem dokonce 7,9 l).

Mini John Cooper Works Countryman (2012)
Poháněná všechna kola
Jak již bylo zmíněno, countryman má poháněná všechna čtyři kola. Standardně je poměr, který rozděluje elektromagneticky ovládaný centrální diferenciál, 50:50. Kvůli pohonu všech čtyř kol je countryman těžší než ostatní modely ze stáje Mini - dle EU normy je to 1480 kilogramů s manuální převodovkou.

Mini John Cooper Works Countryman (2012)
Verze JCW má sportovní podvozek, jenž je proti standardním verzím snížen o 10 mm. V základní výbavě najdete osmnáctipalcová litá kola (za příplatek můžete mít ještě o palec větší), elektronické náhražky mezinápravového diferenciálu (EDLC) či sportovní výfuk. Uvnitř jsou sedačky s lepším bočním vedením (interiér zatím Mini na fotografiích neukázalo).