Článek
G-Power BMW M5 Hurricane je automobilem, který se představil na essenkém autosalonu. Firma sama o voze mlčí i na svých stránkách a nenajdete zde žádnou informaci, kromě otevírací fotografie, která není ničím jiným, než motorem z tohoto vozu. Ani jinde na internetu není informací zrovna přehršel. Kolem tohoto vozu se na výstavě klidně prošlo a jen málokdo si všiml, že automobil má na cedulce napsáno 537 kW a maximální rychlost 340 km/h.
A jak k tomu vlastně M5 přišla? No jednoduché to nebylo. Do válců totiž tlačí vzduch dva mechanicky hnané kompresory o obřích rozměrech a velkém tlaku (0,3 nebo 0,5 baru podle provedení). Díky tomu mohly být do spalovacích prostorů nasazeny větší vstřikovací trysky, které propustí větší množství paliva.
Jenže více paliva zase způsobuje přehřívání pístů, které proto musely být vyměněny za závodní „kováky“. Také kliková hřídel, pístní čepy, ojnice, ložiska, spojka… To všechno muselo jít ven a nahradily je nové odlehčené a především pevnější součástky z moderních materiálů.
:. G-Power BMW M5 Hurricanefoto: G-Power
Po úpravě elektroniky pak naměřili u G-Power nárůst výkonu až na již zmiňovaných 537 kW (730 koní).
Ovšem takovému nárůstu síly nemůže odolat ani tak dobrý podvozek, jaký BMW M5 v základu má. Nahradilo ho proto závodní zavěšení, jaké známe z okruhových speciálů. O pružiny se postarala firma Bilstein, G-Power si pak nechala vyrobit speciální kotoučové brzdy se šestipístkovými třmeny u značky Brembo.

G-Power BMW M5 Hurricane

G-Power BMW M5 Hurricane

G-Power BMW M5 Hurricane

G-Power BMW M5 Hurricane