Hlavní obsah

Tříválcový hybrid Infiniti Emerg-E zrychlí na stovku za čtyři vteřiny

Novinky, Martin Žemlička

Japonská luxusní odnož Nissanu na ženevském autosalonu předvedla koncept sportovního hybridu s poháněnou zadní nápravou. Zajímavostí je, že tříválcový benzínový motor je umístněný před zadní nápravou. Zatím není jisté, zda vznikne sériová verze.

Foto: Infiniti

Infiniti Emerg-E (2012, koncept)

Článek

Nový koncept od Infiniti je dvoumístným sportovním vozem s pohonem zadních kol a s pohonnou jednotkou umístěnou před zadní nápravou. Celkem se o pohyb starají dva elektromotory, kterým pomáhá ještě benzínový tříválec.

Foto: Infiniti

Infiniti Emerg-E (2012, koncept)

Zážehový motor je v Emerg-E umístěn kvůli většímu dojezdu, protože bez něj ujede pouhých 48 kilometrů. Pokud zapojíte i benzínový motor, je dojezd 480 kilometrů. Oba elektromotory (pro každé zadní kolo jeden) mají dočasně největší výkon 402 koní (300 kW) a točivý moment 1000 Nm.

Koncept je schopen zrychlit z 0 na 96 km/h za čtyři vteřiny, a z nuly na 208 km/h za rovnou půlminutu. Největší rychlost už na chlubení příliš není - 208 km/h. Dobití baterií trvá 10 hodin, k dispozici je i třicetilitrová nádrž na benzín.

Foto: Infiniti

Infiniti Emerg-E (2012, koncept)

Malý tříválec s objemem 1,2 l o výkonu 48 k (35 kW) byl zkonstruovaný britskou firmou Lotus. Motor pracuje v rozsahu 1500 až 4000 ot/min, přičemž největší výkon podává už při 3500 otáčkách.

Zatím není jisté, zda se automobil, jehož karoserie je z uhlíkových vláken, dočká sériové výroby. Na délku koncept, který je k vidění v Ženevě, měří 4464 mm, široký je 1954 mm a vysoký pouhých 1219 mm. Hmotnost činí 1598 kilogramů.

Foto: Infiniti

Infiniti Emerg-E (2012)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám