Článek
Autobus je poháněn dvěma elektromotory, každý o výkonu 113 kW a točivém momentu 330 N.m, kterým dodávají elektřinu palivové články o výkonu 114 kW.
Deset nádrží na vodík má objem 600 litrů při pracovním tlaku 70 MPa. Dojezd na plně natankované nádrže je srovnatelný s klasickými autobusy. Zajímavý ovšem je jakýsi externí akumulátorový NiMH set, který se připojí k autobusu pomocí konektoru CHAdeMO. Autobus pak vyrábí elektřinu a dodává ji do tohoto setu. Jeho výkon je 9 kW a kapacita až 235 kWh. To znamená, že autobus může fungovat jako zdroj energie v místech živelných katastrof.
Autobus je dlouhý 10,5 metru a uvnitř je místo pro 79 cestujících. Z toho je 22 sedících, 56 stojících a jeden řidič.
Nás zaujal systém osmi kamer, které kontrolují situaci kolem vozu. Jakmile autobus stojí, kamery kontrolují, jestli se někde kolem nenachází cyklista či chodec a řidiči znázorňuje, kde zrovna jsou.
Autobus už má svoje jisté odbytiště. V rámci olympijských her v Tokiu v roce 2020 jich Toyota dodá 100. Budou jedním z páteřních systémů pro dopravu ve městě, ale i mezi sportovišti. Doplní je elektromobily, ale i elektrické koloběžky, a dokonce by se měly objevit i autonomní mikrobusy.