Hlavní obsah

Toyota představila výrobní linku nové generace, používá obří lisy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Toyota chce do výroby elektromobilů zahrnout gigalisy, jako má Tesla, a také budou její auta v rozpracovaném stavu sama popojíždět po továrně.

Článek

Automobilka Toyota se netají obdivem ke způsobu výroby vozů značky Tesla, které využívají „gigalisy“ - lisy, které vyrábí kovové součásti mnohem větší, než je běžné. Teoreticky to urychluje a zlevňuje výrobu, ale má to svá úskalí v podobě velmi drahých forem či jejich úprav.

Nyní v továrně v Mijoši představila vlastní „výrobní linku příští generace“, kde za využití velkých lisů chce vyrábět elektromobily. Ukázala proces, jakým chce vyrábět zadní třetinu šasi v jednom kuse během zhruba tří minut. V současnosti výroba této části auta znamená vytvořit 86 jednotlivých dílů, má 33 kroků a zabere několik hodin.

Dolaďování prototypu gigalisu trvá automobilce už rok, dnes je stroj efektivnější a rychleji je možné ho upravit na výrobu dílů jiných modelů. Automobilka cílí na 20% zvýšení produktivity oproti konkurentům, ovšem první elektromobil s takto vyrobenými částmi má být na světě až v roce 2026.

Další inovací v procesu výroby elektrických toyot je fakt, že rozpracované samy popojedou po výrobní lince, aby se přiblížily autonomnímu robotovi, který bude pokračovat v jejich montáži. Jejich rychlost bude 0,1 metru za sekundu, takže se budou pohybovat vážně pomalu.

Čipové krizi v automobilovém průmyslu je téměř konec, říká studie

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám