Článek
Toyota Gazoo Racing překvapila fanoušky klasických vozů oznámením, že začne vyrábět nové hlavy válců a bloky motoru pro legendární čtyřválec 4A-GE o objemu 1,6 litru. Tento dvouvačkový agregát se čtyřmi ventily na válec poháněl některé z nejslavnějších sportovních toyot 80. let, především kultovní AE86 a první generaci modelu MR2.
Japonská značka však nejde pouze cestou prosté reprodukce původních dílů. Gazoo Racing kompletně přepracovala komponenty s využitím moderních konstrukčních řešení a pokročilých výrobních technologií. Nová hlava válců dostala dodatečné obrábění spalovacích komor pro lepší konzistenci mezi jednotlivými kusy a leštěné sací kanály s co nejhladším povrchem.
Konstruktéři zesílili stěny sacích a výfukových kanálů a přepracovali hlavu tak, aby umožnila použití i v příčně uložených konfiguracích, tedy v předokolkách jako Corolla a Carina. Blok motoru využívá novou litinovou slitinu pro vyšší tuhost a modernější proces honování válcových vývrtek. Víčka klikové hřídele prošla redesignem zaměřeným na vyšší odolnost.

Toyota AE86 se proslavila i díky drifterům.
Nové díly budou součástí programu GR Heritage Parts, který Toyota rozšiřuje pro klasické modely včetně 2000GT, třetí a čtvrté generace Supra, AE86 a různých sérií Land Cruiseru. Hlavy válců a bloky 4A-GE představují dosud nejsložitější a největší komponenty v této nabídce.
Toyota plánuje představit nové díly veřejnosti během víkendových oslav 30. výročí manga série Initial D na okruhu Fuji Speedway. Pro japonský trh má být prodej zahájen v květnu příštího roku, ale pouze v případě dostatečné poptávky. Cena zatím nebyla zveřejněna, očekává se však vysoká částka odpovídající složitosti výroby a nízkým objemům.