Hlavní obsah

Toyota C-HR+ dorazila do Česka, na mušku si bere Škodu Elroq

Nový elektrický crossover Toyota C-HR+ poprvé dorazil do Česka, kde se automobilka pochlubila jeho technikou a prozradila i ceny. Novinka by se měla stát nejprodávanějším elektromobilem značky, přičemž hlavním konkurentem by měla být Škoda Elroq.

Foto: Toyota ČR

Toyota C-HR+

Článek

Automobilka Toyota patří v otázce elektromobility k těm konzervativnějším, také ona však v posledních letech pracuje na rozšíření nabídky svých bateriových elektrických vozů. Průkopnické elektrické SUV bZ4X tak postupně doplní malý crossover Toyota Urban Cruiser a větší kompaktní SUV s označením C-HR+, které nedávno poprvé zavítalo do Prahy.

Výroba vozu sice začne až v příštím roce, automobilka však na pražskou premiéru přivezla jeden z předprodukčních kusů, jehož název i design odkazují na velmi populární hybridní crossover s tvary SUV-kupé. Znaménko + v názvu však skrývá víc než jen odlišný pohon a rozměry, jde totiž o zcela odlišné vozy.

Praktická stylovka

Toyota C-HR stojí na elektrické platformě E-TNGA, stejně jako větší model bZ4X, se kterým sdílí některé komponenty karoserie a techniku. S ohledem na kratší délku i rozvor však byla platforma upravená. Karoserie, která se od bZ4X zásadně liší od B-sloupku, se navíc může pochlubit skvělým součinitelem aerodynamického odporu 0,26, což by měl být nejlepší parametr v rámci třídy.

Kabina vpředu sází na jednoduché a již známé rozhraní. Potěší tradičně kulatý volant s fyzickými tlačítky, zatímco kaplička přístrojového štítu je posunuta pod čelní sklo, takže je přirozeně v zorném poli řidiče. Středu palubní desky dominuje 14palcová obrazovka infotainmentu s integrovaným ovládáním ventilace, včetně fyzických voličů.

V rámci výbavy se zákazníci mohou těšit na moderní mobilní konektivitu, speciální navigaci, bezdrátové nabíjení, ambientní osvětlení, velké panoramatické střešní okno nebo pestrou paletu bezpečnostních a asistenčních systémů. V oblasti materiálů byl opět kladen důraz na recyklaci a udržitelnost, na pohled i dotyk však kabina vystaveného vozu působila příjemně.

Klesající záď by podle automobilky neměla negativně ovlivňovat prostor nad hlavou zadních cestujících, po usednutí do vozu s prosklenou střechou však máme dojem, že cestujícím s výškou přes 190 cm už by mohl prostor chybět. V podélném směru je však místa dost a nechybí ani prostor na chodidla pod předním sedadlem.

Výběr článků

Načítám