Hlavní obsah

Tohle by neprošlo ani na závodech. Nejvýkonnější Ford Mustang ukazuje svou aerodynamiku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Měsíc po odhalení Mustangu GTD, zaměřeného na závodní okruhy, ale legálního pro silnice, se Ford ponoří do spletitosti jeho aktivní aerodynamiky, speciálně upravené pro tento limitovaný model.

Foto: Ford

Aerodynamika Fordu Mustang GTD

Článek

Aerodynamická vylepšení jsou propagována jako nejpokročilejší, která kdy byla zabudována do vozu Ford, včetně technologie, která je u závodních vozů, jako je Mustang GT3, obvykle zakázaná.

Řeč je o systému redukce aerodynamického odporu (DRS) odvozený například z formule 1, který využívá hydraulický systém k dynamickému nastavování úhlu zadního křídla a řízení množství proudícího vzduchu. Současně spouští klapky umístěné na přední části spodku a moduluje proudění vzduchu tak, aby jej buď omezilo, nebo zvýšilo.

Tento složitý systém zlepšuje aerodynamiku Mustangu, díky čemuž je na vysokorychlostních rovinkách efektivnější a zároveň generuje zvýšený přítlak pro lepší trakci při ostrých manévrech v zatáčkách.

Aby inženýři Fordu vylepšili aerodynamiku GTD, strávili „tisíce hodin virtuální simulací proudění vzduchu“ v kombinaci s testováním na několika tratích po celém světě, včetně Road Atlanty v USA a Spa v Belgii.

Pod kapotou nejvýkonnějšího sériového mustangu všech dob se ukrývá pečlivě vyladěný 5,2litrový osmiválec. Omezovač leží nad 7 500 ot./min a výkon činí přes 800 koní. Ambiciózním cílem Fordu je dobýt Severní smyčku Nürburgringu s časem na kolo pod 7 minut, a potenciálně tak překonat rekord 6:59,927, který drží Porsche 911 GT3, i když může zaostávat za pozoruhodnými 6:49,328 dosaženými 911 GT3 RS.

Ford představuje Mustang GTD. Má blízko k závodům, ale smí na silnice

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám