Článek
Guerrilla 450 se vymyká zaběhnutému portfoliu značky a vybírá si nový směr. Už z designu je patrné, že tahle motorka evokuje ulici a rebelii. I ostatní barevné kombinace (mimochodem velmi pestré) působí mladě až drze. Pokud tedy Royal Enfield zatím neměl mladým co nabídnout, tahle novinka se mu povedla.
Silnější motor
Guerrilla 450 je moderní silniční roadster, který se opírá o nový kapalinou chlazený jednoválec z platformy Sherpa 450. Tento motor byl poprvé uveden již u cestovního modelu Himalayan 450, kde se osvědčil, a lze tedy předpokládat, že si s lehčí guerrillou snadno poradí. Ani samotná čísla nepůsobí špatně - téměř 30 kW výkonu při 8000 ot., a nejvyšší točivý moment při 5500 ot./min.
Maximální rychlost se pohybuje kolem 150 km/h, ale to už je na takto otevřené motorce pořádný fučák. Chceme říct, že výkon tu je, ale dálniční přesuny pro guerrillu nejsou to pravé. Tahle motorka je určená do města a samozřejmě i na okresky, kde si na ní v rozumných rychlostech užijete spoustu zábavy. Převodovka je šestirychlostní a je relativně krátce odstupňovaná, takže ve stovce motor točí už 5000 ot./min.
Ergonomie posedu je vzpřímená až mírně předkloněná, lavicové sedadlo vás pak drží co nejblíže u nádrže. V takové poloze jezdec jakoby „srostl“ s motorkou a nejlépe odolává změnám směru a rychlosti. Skutečně dominantní je však na této motorce výfuk, respektive jeho zvuk. Ihned po nastartování uslyšíte pronikavé „pop, pop, pop“, které je zvláště u studeného motoru opravdu výrazné.
Bude vás slyšet
Chtělo by se nám říct, že by si tenhle model zasloužil režim „hodný soused“ (stejně jako má Ford Mustang) pro případy, kdy řidič vyráží brzy ráno do práce anebo se naopak vrací uprostřed noci. Ale teď vážně - zvuk guerrilly je zkrátka stejně charakteristický jako motorka sama. Buď vás tenhle stroj ohromí, nebo vás naprosto mine.
Zmínit musíme nový čtyřpalcový displej, který nás i na ostrém slunci překvapil dobrou čitelností. V základu je jednoduchý a přehledný - ukazatel zařazené rychlosti, otáčky, stav paliva a aktuální rychlost. S aplikací Royal Enfield Tripper Dash lze využít i další funkce, jako je navigace, ovládání hudby, předpověď počasí a informace o vozidle. Systém jsme vyzkoušeli a musíme říct, že fungoval dobře - spárování s telefonem i motocyklem bylo rychlé a jednoduché.

Royal Enfield Guerrilla 450
Nejslabším článkem celého systému je ovládací prvek, který slouží k vyvolání menu a pohybu v něm. Onen čudlík působí gumově (a to i bez rukavic), a občas jej prostě musíte zmáčknout opakovaně.
Po stisknutí tlačítka „M“ (jako Mode) na pravé rukojeti se vám na displeji zobrazí jízdní režimy - Performance a Eco. Škoda že výrobce nenabízí i nějaký zlatý střed v podobě režimu Standard. Režim Eco výrazně upraví odezvu na plyn a udělá z Guerrilly skutečného lenocha. V takovém případě je zřejmé, že všichni jezdci budou jezdit v režimu Performance a o Eco režimu budou uvažovat maximálně v případě silného deště.
Co se týče jízdního projevu motoru, vodou chlazený jednoválec překvapuje svou živostí a chutí nechat se vytáčet. Na druhou stranu má i charakteristické vibrace jednoválce, které se projevují zejména v nízkých otáčkách. Pokud ale nebudete motor zbytečně podtáčet, bude to v pořádku. Spotřebu výrobce uvádí kolem 3,4 l/100 km, takže s 11litrovou nádrží počítejte s dojezdem přes 300 kilometrů. Potěšil nás i ukazatel dojezdu, který se rozsvítí spolu s rezervou (to v nádrží zbývá benzín na 75 km), a nadále odpočítává s přesností na kilometr.
Dostupnost a konkurence
V kategorii motocyklů A2 s obdobným obsahem naráží guerrilla na silnou konkurenci. Mezi zavedené modely této třídy patří KTM 390 Duke, BMW G 310 R a také Honda se svojí CB 500 F. Silným soupeřem je i Triumph Speed 400, který působí ve srovnání s guerrillou konzervativněji a mohl by být častější volbou zájemců o sportovně laděný roadster. Výhodou Royalu Enfield může být dobrá skladová dostupnost - což je v dnešní době, kdy dodávky některých výrobců váznou, pozitivní.
Celkově v nás guerrilla zanechala dobrý dojem. Zejména na okreskách předvedla solidní podvozek a příjemnou ovladatelnost. Jedná se o odvážný motocykl, který to v silné konkurenci nebude mít jednoduché. My toto rozšíření nabídky ale vítáme a těšíme se na další modely, které nám Royal Enfield v nejbližších letech představí.
Royal Enfield Guerrilla 450 | |
---|---|
Motor: | Kapalinou chlazený jednoválec |
Zdvihový objem: | 451 cm3 |
Maximální výkon: | 29,44 kW při 8000 ot./min. |
Maximální točivý moment: | 40 Nm při 5500 ot./min. |
Průměrná spotřeba: | cca 3,4 l/100 km |
Objem palivové nádrže: | 11 litrů |
Pohotovostní hmotnost: | 184 kg |
Převodovka: | 6stupňová |
Délka × šířka × výška: | 2145 x 833 x 1125 mm |
Velikost přední pneumatiky: | 120/70 - 17" |
Velikost zadní pneumatiky: | 160/60 - 17" |
Cena testovaného motocyklu: | 139 990 Kč |