Hlavní obsah

Tesla představila levnější verze modelů 3 a Y. Šetří, kde se dá

Tesla uvedla Model Y Standard a Model 3 Standard, dvě nové základní varianty, které srážejí cenu elektromobilů. Zejména u crossoveru nejlevnější verzi poznáte ihned.

Foto: Tesla

Tesla Model Y Standard

Článek

Nová verze elektromobilu Model Y, který je nejprodávanějším vozem Tesly, se bude v USA prodávat za 39 990 dolarů, zhruba 836 000 Kč. Novou verzi Modelu 3 pak bude možné pořídit za 36 990 dolarů, zhruba 774 000 Kč. Nová verze Standard je k dispozici zatím jen v USA. Očekává se i v Evropě, ovšem prodej na starém kontinentu není oficiálně potvrzen.

Oba modely mají jeden motor o výkonu 300 koní pohánějící zadní kola. Tesla neuvádí přesné kapacity baterií, ale verze Standard pravděpodobně bude čerpat elektřinu ze stejné 60kWh baterie jako běžné modely s pohonem zadních kol. Tesla v obou případech uvádí dojezd na plné nabití 321 milí, tedy 516 km.

Šetřilo se jinde a na poměry běžných aut poměrně do hloubky. Uvnitř je umělá kůže nahrazena částečně látkovým čalouněním a středová konzola po celé délce je v podstatě rozpůlena, čímž vzniká podobný otevřený prostor jako v cybertrucku.

Vozy mají menší kola, ypsilon osmnáctipalcová a Model 3 sedmnáctipalcová. Crossover se významně liší světelnou technikou. Místo horního LED pásu má dva menší světlomety, spodní hlavní světla zmizela úplně. Rovněž záď přišla o efektní LED pás s odrazovou plochou ve prospěch jednoduššího svícení.

Chybí ventilace předních a vyhřívání zadních sedadel a cestující na zadních sedadlech přišli o osmipalcovou obrazovku. Řidič má také manuálně nastavitelný volant místo elektrického.

Při hlubším zkoumání specifikací odhalíme několik dalších změn. Tesla tuto verzi vybavila sedmi reproduktory místo patnácti a subwooferu, jak je tomu ve vyšších výbavách. Rádio FM/AM také zmizelo, spolu s HEPA filtrem.

Dokonce i boční zrcátka se nyní sklápějí manuálně a nemají automatické stmívání. Sedadla ve druhé řadě, která byla v ostatních výbavách elektricky ovládaná, se nyní sklápějí manuálně. Ambientní osvětlení také zmizelo.

Došlo i na odpružení. Standardní verze nyní používá pasivní tlumiče namísto frekvenčně závislých jednotek, které jsou součástí jiných modelů.

Foto: Petr Horník, Novinky

Pro srovnání: Běžná verze Tesly Model Y po modernizaci

Spoustu toho naopak nechybí. Novinky mají stejnou 15,4palcovou centrální dotykovou obrazovku, která i nadále ovládá všechny hlavní funkce vozu, dálkové ovládání klimatizace či kamerový režim Sentry. Součástí výbavy je také variabilní tempomat Autopilot od Tesly. V USA lze standardní modely vybavit také systémem plně autonomního řízení.

Související témata:

Výběr článků

Načítám