Hlavní obsah

Tesla chce soupeřit s Porsche tam, kde zatím vždy selhala

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na čtvrtmílový sprint můžete proti Tesle Model S postavit skoro cokoliv a je vysoce pravděpodobné, že to prohraje. Přidejte ale zatáčky, kopce a 19 kilometrů a americkému elektromobilu najednou dojde dech. Přesto se Elon Musk nechal na Twitteru slyšet, že svůj větší sedan postaví na Severní smyčku Nürburgringu.

Foto: Tesla

Tesla Model S

Článek

Včerejší odhalení Porsche Taycan vzbudilo spoustu emocí, nadšených i zdrženlivých. Ty druhé se často vázaly k tomu, že Porsche nazvalo verze svého vozu „Turbo” a „Turbo S”, i když na palubě žádná turba nejsou.

Foto: Porsche

Porsche Taycan ani ve verzi Turbo S nemá žádné turbo.

Tento název historicky měly právě přeplňované verze, ale od příchodu 911 gen. 991.2, u níž má turbo i základní Carrera, je to spíš označení výkonové verze. Nebo si tak alespoň lze zdůvodnit, proč se Taycan jmenuje po součástce, kterou vůbec nemůže v útrobách mít.

Elon Musk si ale na Twitteru neodpustil rýpnutí na adresu Porsche, že „to slovo Turbo neznamená, co si myslíte”. A o pár hodin později napsal, že postaví Model S na Severní smyčku Nürburgringu.

Jestli se pokusí překonat rekord Taycanu mezi silničními čtyřdveřovými bateriovými elektromobily, potvrzeno nemáme, ale zdá se to pravděpodobné. Svůj rekord Porsche zajelo ještě jako maskované a svět se o něm dozvěděl koncem srpna.

Foto: Porsche

Porsche Taycan

Žádná Tesla dosud nemá z Nordschleife oficiální čas. Na internetu se objevuje jen záznam z roku 2015, kdy tuto trať v kratší verzi, tzv. Bridge to Gantry s délkou 19,1 km, objel Model S P85D za 8 minut a 50 sekund. Novější záznam existuje o Modelu 3, který se o ostré kolo pokusil na stejné verzi trati v dubnu letošního roku. Ještě před půlkou kola se ale přehřály brzdy vozu a řidič musel zpomalit. Uváděný čas je tak 9:00.

Právě přehřátí některé z komponent vozu je nejčastějším důvodem, proč řidiči Tesly musí obvykle na Nordschleife zvolnit. Pokud se tentokrát podaří zajet celé kolo na plný plyn, bude to zajímavá podívaná.

Anketa

Dává podle vašeho názoru pojmenování Turbo a Turbo S smysl?
Ano, jsou to výkonové verze
30,1 %
Nejsem si jist/a
2,6 %
Ne, když ve voze není žádné turbo
67,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 346 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám