Článek
Technologický zázrak, chtělo by se říct, když vidíme výkon 1287 koní v parametrech, které firma představuje. Ono to ale tak jednoduché není.
Začneme u auta samotného. Zajímavý design, který vytvořil slavný Giugiaro má tři boule místo klasické kabiny pro cestující. Každý tak sedí ve svém kokpitu. Tedy nemusí. Pokud jede řidič sám, může si nasadit místo tří boulí jen jedinou. Design auta je tedy opravdu zajímavý.
Ale to pod kapotou je ještě zajímavější. Tam totiž existuje něco jako skládačka. Základem každého elektromobilu jsou akumulátory. Tady jejich sady mohou dosahovat kapacity 14, 25 nebo 32 kWh. Dobít na speciální supernabíječce na 80 % prý jdou za patnáct minut a jejich životnost je 100 000 cyklů.
Energii jim dodává mikroturbína nebo mikroturbíny. Opět je možné si vybrat jedno nebo dvouturbínový systém, a dokonce i jejich příkony. Ty jsou 30 nebo 80 kW. Zvláštností je, že spalují naftu (je to prý nejlepší), ale prý mohou spalovat i další paliva na bázi benzínů.
Ještě jsme se nedostali k motorům. I tady si může zákazník objednat skládačku ze dvou, čtyř nebo šesti elektromotorů. Ta nejsilnější varianta má 960 kW (1287 koní) a 2340 Nm.
Na jednu nádrž prý dokáže auto ujet až 2000 km, na jedno nabití akumulátorů až 200 km. Patrně půjde o nejslabší kombinaci všech segmentů v autě.
Výroba auta začne příští rok. Budou ho ručně vyrábět v Itálii a produkce by neměla překročit hodnotu 10 kusů za rok. Kolik bude stát, to zatím nevíme. Podle konfigurace se to bude radikálně měnit. Ale v eurech prý půjde o sedmimístnou částku.