Hlavní obsah

Suzuki údajně pracuje na pětidveřovém modelu Jimny

Roztomilý, ale neobyčejně schopný offroad Suzuki Jimny není zrovna praktickým autem. Podle zpráv z Indie by ale měl dostat pětidveřovou verzi, u které se už nebudete muset rozhodovat, jestli povezete lidi, anebo náklad.

Foto: Suzuki

Standardní třídveřové Suzuki Jimny

Článek

V případě současného Suzuki Jimny je třeba si vybrat, jestli chcete vézt lidi, anebo věci - na oboje v mrňavém offroadu není dost místa. Brzy by se to ale mohlo změnit - podle zpráv webu Autocar India pracuje Suzuki na pětidveřové variantě svého ikonického teréňáku. Ovšem, české zastoupení značky Novinkám potvrdilo, že tento model nebude určen pro český trh.

Takový vůz by měl samozřejmě delší rozvor náprav a s ním i o něco horší průchodnost terénem. Zbytek ale má zůstat stejný - 1,5l atmosférický čtyřválec o 102 koních a přiřaditelný pohon všech kol i s redukční převodovkou.

Mosteckem v Suzuki Jimny: Malý offroad překvapil, krajina ještě více

Cestování

Ovšem, nakolik se pětidveřový Jimny dostane do Evropy, je otázkou. Už současná třídveřová verze má problém s limity emisí CO2, protože je stavěná podle staré školy - atmosférický motor, krátké převody a terénní schopnosti jsou přednější než nějaké gramy oxidu uhličitého.

Podle starších zpráv ze stejného zdroje má Suzuki v plánu Jimny v současné formě z evropského trhu stáhnout. Měla by se ale objevit užitková verze, která nebude mít zadní sedačky, ale hlavně bude muset plnit limity emisí CO2 pro lehká užitková auta - nikoliv 95, nýbrž 174 g CO2/km pro modelový vůz.

Foto: Suzuki

Standardní třídveřové Suzuki Jimny

Známé problémy s dlouhými čekacími lhůtami zákazníků na model Jimny jsou kromě obrovského zájmu o roztomilý offroad spojeny právě i s emisemi CO2. Onen hojně skloňovaný flotilový průměr emisí - 95 g/km platí pro modelové auto určité hmotnosti, a protože Suzuki má lehká auta, jeho limit je 90,3 g/km - se totiž počítá z prodaných aut.

Jimny váží jen 1,1 tuny a jeho normované emise CO2 jsou 154 g/km s manuálním pětikvaltem, resp. 170 g/km s automatickou čtyřstupňovou převodovkou, takže se v EU musí prodávat v nízkých počtech. Podle vyjádření automobilky se prodej v ČR zastavovat neplánuje, ovšem alokace vyrobených kusů pro naši zemi je tak malá, že už nyní je pro rok 2020 vyčerpaná.

Reklama

Související články

Suzuki Ignis prošlo modernizací

Větší baterie mildhybridního systému, elektrické variabilní časování ventilů a nová převodovka - tak by se dala shrnout modernizace Suzuki Ignis. Změnilo se...

Výběr článků

Načítám