Hlavní obsah

Supermini v nárazových testech překvapily

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dnes se v hodnocení bezpečnosti automobilů podíváme na objemově nejmenší třídu supermini a to Citroën C2 a neméně oblíbenou Mazdu 2. Jako třetí testovaný automobil se poté představí zástupce kategorie "Small Family Cars" Audi A3.

Článek

Zadržovací systém pásů a airbagy spolehlivě zabrání zranění hrudníku a hlavy řidiče nového Citroënu C2 a i ostatní pasažéři tohoto "supermini" jsou chráněni na stejně vysoké úrovni. Naopak chodci jsou na tom při střetu s "cédvojkou" špatně a testy ochrany dětských pasažérů nedopadly o moc lépe.

Celkově tedy Citroën C2 dostal v ochraně pasažérů velmi slušné 4 hvězdičky, u chodců podprůměrné dvě a pouze k průměru, 3 hvězdičkám, se C2 "vyšplhal" při hodnocení ochrany dětí.

V základní výbavě "cédvojky" se z bezpečnostních prvků objeví například dvojitý čelní a boční airbag chránící hlavu i hrudník, přední pásy s předepínačem a omezovačem síly, systém ISOFIX na každém zadním sedadle, systém pamatující si polohu pásu u řidiče a ABS.

Mazda 2

Supermini od Mazdy se svým francouzským konkurentem nenechává zahanbit a téměř do puntíku kopíruje jeho výsledky v nárazových testech nezávislé agentury Euro NCAP. Jediný rozdíl je v nižší úrovni ochrany řidičova hrudníku při čelním nárazu a absence bočního hrudního airbagu základní výbavě. To však Mazdě 2 neubírá na celkové úrovni bezpečnosti pasažérů, protože deformace dveří při bočním nárazu nebyla tak velká jako u Citroënu C2.

Základní výbava Mazdy 2 obsahuje klasický dvojitý čelní airbag, čelní pásy s dvojitým předepínačem a omezovačem jejich síly i na zadních pásech. Dále systém ISOFIX na zadních sedadlech. Optimální doplňky, které by si měl zákazník na doporučení agentury připlatit, jsou airbagy chránící hrudník při bočním nárazu, hlavové airbagy, systém ABS, EBD a brzdový asistent.

Audi A3

Jediným zástupcem třídy "malá rodinná auta" je silné Audi A3. V nárazový testech si počínalo slušně a se ziskem čtyř hvězdiček v ochraně pasažérů při čelním a bočním nárazu se rozhodně neztratí. Zajímavostí je, že i po nárazových testech šly řidičovy dveře normálně otevřít.

Dětské sedačky používají dvojitý systém uchycení ISOFIX a pracují spolehlivě i přes nepříliš snadnou manipulaci. Ochrana chodců je s jednou hvězdičkou na velmi nízké úrovni.

V základní výbavě Audi A3 je mimo jiné dvojitý čelní a boční airbag, hlavu chránící přepážky, předepínače předních a omezovače síly předních i zadních pásů, ABS a již zmiňovaný dvojitý systém ISOFIX.

Reklama

Související články

Pět hvězdiček pro Avensis v testech Euro NCAP

Nejúspěšnější vůz v dnešním testu poskytuje svým pasažérům maximální ochranu při bočním i čelním nárazu a po zásluze získal nejvyšší hodnocení. Systém čelních...

Výběr článků

Načítám