Hlavní obsah

Srovnali jsme kufry kombíků na českém trhu, rozmanitost je obrovská

Trendům na trhu s automobily sice vládnou SUV a crossovery, kdo však potřebuje častěji převážet objemnější náklad, pravděpodobně stále ocení klasický kombík. Podívali jsme se na jejich nabídku na českém trhu a srovnali velikost jejich kufrů.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

Vozy s označením kombi se na světových trzích začaly objevovat v průběhu padesátých let, přičemž jejich předností byla schopnost spojit přepravu osob a většího nákladu. Ostatně i označení kombi vychází z německého „Kombinationskraftwagen“, což lze přeložit jednoduše jako kombinovaný automobil.

V Československu se moderní kombíky z vlastní produkce začaly objevovat v šedesátých letech, přičemž za hlavního propagátora lze označit vůz Škoda Octavia Combi, který vycházel z dvoudveřového rodinného sedanu. Soudobá Škoda 1202 pak byla spíše užitkovým vozem, někde mezi dodávkou a kombi.

Na další kombík z domácí produkce si zákazníci museli počkat až do roku 1988, kdy přišel model Škoda Forman, odvozený od hatchbacku Favorit. Nabídku doplňovaly i vozy z dovozu, jejich skutečný boom ale přišel především s pádem režimu a vozy typu kombi se na českém trhu staly pro svou praktičnost velmi rychle mimořádně populární.

Dnes sice trendům vládnou vozy segmentu SUV a crossovery, kombíky však stále představují jeden z nejoblíbenějších typů karoserie, což je každodenně patrné i na českých silnicích. Nabídka je přitom stále poměrně pestrá.

Mnohé nejspíš dodnes mrzí absence poslední generace modelu Škoda Fabia s karoserií kombi, mezi menšími automobily však dlouhodobě sledujeme omezování nabídky. Už mezi kompaktními kombíky nižší střední třídy však najdeme pestrou nabídku zástupců a celkově je stále z čeho vybírat.

To přitom platí i pro typy pohonu. Klasický spalovací motor je dnes poměrně vzácnost, stále častěji se totiž setkáváme s tzv. mild-hybridy, kdy spalovací motor doplňuje kompaktní hybridní systém, který spalovacímu motoru pomáhá v nižších otáčkách, a přitom takřka nezabírá prostor navíc.

U klasických hybridů a plug-in hybridů je potřeba připravit se na omezení prostoru pod podlahou kufru, kde baterie zabírají prostor jinak využitelný například pro zvětšení kufru či uložení rezervy. Oproti běžným hodnotám u spalovacích/mild-hybridních pohonů je tak potřeba u hybridů a plug-in hybridů počítat s menšími „litrovými“ ústupky.

Související témata:
Kufr auta

Výběr článků

Načítám