Článek
Subaru své BRZ druhé generace představilo dříve, ale kvůli emisím se Evropě alespoň prozatím vyhne. Armáda hybridních modelů však u Toyoty znovu zachraňuje nadšence – flotilové emise příjezdu nového GR 86 na „starý kontinent“ bránit nemají.
Předchůdce se jmenoval GT 86, změna názvu novinky je pochopitelná – jedná se o třetího zástupce rodiny GR, tedy Gazoo Racing. Postaví se vedle modelů Supra GR a Yaris GR.
Stejně jako nové BRZ i Toyota staví na stejné platformě jako předchůdce. Tomu, že jde možná spíše o velmi důkladnou modernizaci, nahrává pohled na boční partie vozu, které se podobají. Podstatně jinak zpracovaná je však samozřejmě příď a záď, ale i interiér.

Toyota GR 86.
Uvnitř vozu stále nečekejme luxusní materiály, ale spíše strohost a perfektní pozici za volantem. Neúplné informace však nasvědčují odlišnému designu přístrojové desky a lepší multimediální výbavě, včetně digitálního přístrojového štítu či větší středové obrazovky.
Novinka je stavěna dle stejného receptu jako originál, kterého se od roku 2012 prodalo přes 200 tisíc kusů. Hlavní roli má znovu hrát nízká hmotnost 1270 kg, nízké těžiště a hravost na úzkých pneumatikách. Toyota také uvádí, že je karoserie o 50 procent tužší než u předchůdce.
Pod kapotou opět bije takzvaný boxer, motor od Subaru, tedy atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s ležatými písty. Tentokrát má ovšem 2,4 litru. V japonské specifikaci vůz nabídne výkon 173 kW (235 k) v 7000 otáčkách a točivý moment 250 newtonmetrů. To znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy. Na oficiální čísla pro evropský trh si však ještě počkáme.

Toyota GR 86.

Toyota GR 86.