Článek
Lambretta byly motocykly, které se vyznačovaly neskutečnou jednoduchostí. Na rozdíl od Vespy měly trubkový rám, což bylo v poválečných dobách perfektní. Trubky představovaly jednoduchý materiál, který se dal snadno vyrobit i ohýbat. To Vespa měla samonosnou karoserii…
A kdo vlastně motocykly Lambretta začal vyrábět? Byl to průmyslník Ferdinando Innocenti, který se rozhodl motorizovat Itálii. A povedlo se, a nejen v Itálii. Například v Jižní Americe se dodnes jméno Lambretta používá jako synonymum pro skútry, stejně jako je třeba u nás Jeep synonymem pro teréňáky.

Původní Lambretta při prezentaci
Motocykly ale nakonec čekal neslavný osud. V sedmdesátých letech se snažila továrna prorazit i na poli automobilů, možnost ucítili investoři. Začali firmu přebírat, skupovat, prodávat…tunelovat. Nakonec firma vyhlásila úpadek.
Lambretta pokračovala v Indii, ale ani to nedopadlo slavně. Dnes jsou trhy zaplaveny lambrettami, které jsou jen kopiemi vyráběnými v Číně, Indii a Thajsku.
Firma Innocenti ovšem stále vlastní licenci, kterou aktuálně přetavila v novou generaci lambrett. Tentokrát se výrobci přesunuli od jednoduché trubkové konstrukce na půl cesty k vespě. Základem je hliníková samonosná karoserie okolo jednoduchého trubkového rámu.

Lambretta V-Special

Lambretta V-Special
Model Lambretta V-Special vytvořili u designérského střediska Kiska v Rakousku, což je dvorní dodavatel například pro značku KTM.
Pokud byste čekali, že Lambretta bude vyjíždět opět z Itálie, pak jste na omylu. Na Tchaj-wanu je konglomerát SYM, který bude vyrábět celý motocykl, včetně motorů o objemech 50, 100 a 200 ccm. Později přijde i elektrická verze.

Lambretta V-Special

Nová samonosná konstrukce s centrálním trubkovým rámem.