Článek
Škoda 860 byla ve své době nejluxusnějším modelem, který automobilka z Mladé Boleslavi produkovala. Vyráběl se jako limuzína nebo kabriolet. Výstavní premiéra proběhla 23. října 1929 na pražském autosalonu.
Model se vyráběl v letech 1929 až 1932 a celkem vzniklo pouhých 49 kusů. Podle dostupných informací se dochovaly tři vozy, kabriolet je na celém světě jediný.

Škoda 860 (1932)
O pohon 5,5 metru dlouhého vozu se staral zážehový motor o objemu 3880 ccm, který byl spojen s manuální třístupňovou převodovkou. Motor dosahoval největšího výkonu 44 kW (60 k) a jeho nejvyšší rychlost činila 110 km/h.
Zajímavostí je takzvaný klonoměr. Ten byl umístěn na přístrojové desce a podle Vítězslava Kodyma z tiskového oddělení automobilky byl jakýmsi předchůdcem moderního „rádce řazení“: ve stoupání či klesání radí k včasnému přechodu na nižší rychlostní stupeň, na rovině naopak k řazení „nahoru“.

Škoda 860 (1932)
Ve své době stál tento kabriolet 140 000 korun a pro naprostou většinu obyvatel byl zcela nedostupný. V tu dobu se měsíční mzda dělníka pohybovala kolem 550 korun, v případě úředníka v průměru kolem 1500 korun.
Škoda 860 se po náročné rekonstrukci nyní stala ozdobou stálé expozice mladoboleslavského muzea automobilky.

Škoda 860 (1932)