Článek
Kapacita závodu činí 50 000 vozidel ročně. Nový závod v Číně představuje dosud největší jednorázovou investici automobilky.
Zřízení továrny v Číně umožní firmě fungovat podobně jako v Evropě nebo Latinské Americe, kde má velká průmyslová centra, díky nimž mohou zákazníci získat výrobky na míru a s kratší dodací lhůtou, řekl generální ředitel Scanie Christian Levin. V současnosti je praxe taková, že se standardní nákladní vozy přepravují do Asie z evropské výrobní základny.
Scania sází na Čínu uprostřed rostoucího obchodního napětí. Spojené státy plánují od 1. listopadu uvalit clo 25 procent na dovoz středně těžkých a těžkých nákladních vozidel. Otevření závodu ale také přichází ve stejnou dobu, kdy někteří z hlavních konkurentů přehodnocují svoji přítomnost v Číně.
V červenci generální ředitelka Daimler Truck Holding Karin Randströmová naznačila, že společnost již zřejmě nebude udržovat výrobní základnu v zemi kvůli potížím se ziskovostí.
Čínský trh s nákladními vozy nyní ovládají domácí státní výrobci, jako Sinotruk, Dongfeng, Foton a FAW Group.