Hlavní obsah

Rychetského audi míří do Národního technického muzea

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Národní technické muzeum v Praze získalo do svých sbírek vysloužilý služební vůz předsedy Ústavního soudu ČR Pavla Rychetského. Automobil Audi A8 L z roku 2009 rozšířil kolekci vozů nejvýznamnější ústavních činitelů, které muzeum spravuje. Národní technické muzeum (NTM) o tom informovalo v tiskové zprávě.

Foto: NTM

Předseda Ústavního soudu ČR Pavel Rychetský předává svůj vysloužilý služební vůz do sbírek Národního technického muzea.

Článek

„Národní technické muzeum je institucí, která výrazně přispívá k zachování kulturního dědictví naší země. Je místem, které navštěvuji po řadu let, do kterého jsem vodil své děti a později i vnoučata, aby blíže poznávaly jednu část naší historie,” uvedl při předání vozu Rychetský.

Jedná se o zmodernizovanou druhou generaci vlajkové limuzíny Audi v provedení s prodlouženým rozvorem Long.

Návštěvníci muzea tak mohou v dopravní expozici vidět auto prezidenta Tomáše Garrigua Masaryka Tatra 80 z roku 1935, Aero 50 HP z roku 1939, které používal v exilu prezident Eduard Beneš, nebo první automobil prezidenta Václava Havla Renault 21 TSE z roku 1989, osobní dar portugalského prezidenta.

Součástí sbírek Národního technického muzea je nově Škoda Enyaq

AutoMoto

Vystaven je služební vůz tehdejšího premiéra Miloše Zemana Tatra 700 z roku 1997 i Škoda Superb V6 2.8 30V z roku 2003, který sloužil prezidentu Václavu Klausovi.

Sbírka automobilů NTM je podle jeho webu jednou z nejkvalitnějších kolekcí v Evropě, obsahuje asi 120 automobilů. Dokládá vývoj výroby domácí automobilové výroby na pozadí celosvětové produkce, těžištěm jsou proto automobily domácí výroby, zejména pak vozy vyrobené před druhou světovou válkou.

Za volantem plug-in hybridního Audi A8 po faceliftu

Testy

Sbírka obsahuje řadu významných exponátů, které jsou spojeny s důležitými mezníky historie automobilů v českých zemích. Jedná se například o první automobil provozovaný v Čechách, Benz Viktoria z roku 1893, první automobil vyrobený v českých zemích NW Präsident z roku 1898 i první český závodní automobil, NW 12 HP z roku 1900.

Mimořádnou hodnotu má i rozsáhlá kolekce automobilů, které jsou spojeny s důležitými historickými událostmi a prominentními osobnostmi. Historicky nejcennějším automobilem této kolekce je zmíněný šestilitrový dvanáctiválec Tatra 80 z roku 1935, užívaný prezidentem Masarykem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám