Hlavní obsah

Renault se vrací k pick-upům konceptem Niagara

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Koncept hybridního pick-upu Renault Niagara pohání všechna kola navzdory platformě CMF-B sdílené s Dacií Sandero. Do produkce má však hodně daleko.

Foto: Renault

Renault Niagara Concept

Článek

Čtyři dveře, malá korba a rezervní kolo spolu s přídavnými reflektory na střeše, to jsou dominantní znaky konceptu Renault Niagara. Po nevalném úspěchu modelu Alaskan, přeznačkovaného Nissanu Navara, automobilka na pick-upy nezanevřela.

Koncept nicméně není skutečným truckem, má samonosnou karoserii založenou na platformě CMF-B. Tu využívá např. model Clio či malé dacie, které spojuje jedno – nemají pohon všech kol. Niagara však ano, zadní kola pohání elektromotorem, přední kola spalovacím motorem s mild hybridním ústrojím.

Podle automobilky „zvládne polovinu vašich denních jízd v plně elektrickém režimu“. Jak velká je baterie, není známo, stejně, zda se dá nabíjet ze sítě. Renault neřekl ani nic konkrétnějšího o spalovacím motoru pod kapotou.

Prozradil však, že model předpovídá cenově dostupný pick-up pro Latinskou Ameriku, takže se dost možná díváme na nástupce Renaultu Oroch, tedy Dacie Duster s korbou. To také znamená, že na prodej v Evropě můžeme, bohužel, zapomenout.

Koncept o něco bližší produkční verzi se má odhalit v příštím roce. Dá se očekávat, že bude o poznání méně divoký – na střeše budou jen ližiny, pneumatiky nebudou terénní a také odhadujeme, že oplastování a lak budou střízlivější. Do výroby by měl vůz zamířit v roce 2027.

Příští Dacia Sandero bude elektromobilem

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám