Hlavní obsah

Renault odhaluje budoucnost Mégane, bude jí elektrický crossover

Novinky, Marek Bednář

Už v příštím roce má přijít plně elektrický Renault Mégane, založený na zcela nové platformě a vycházející z čerstvě představeného konceptu Mégane eVision. Zatím se o něm hovoří jako o další variantě modelu, nikoliv náhradě celé modelové řady.

Renault Mégane eVisionVideo: Renault

 
Článek

Model Mégane je pro značku Renault stálicí na trhu kompaktních aut už mnoho let. Vždy byl hatchbackem a kombíkem, občas i kabrioletem, kupé či sedanem. Před několika měsíci se spekulovalo o jeho obětování na oltáři elektromobility, ovšem snad to nebude tak horké, jak dokazuje koncept eVision, který automobilka odhalila.

Foto: Renault

Renault Mégane eVision

Karoserie je stále v podstatě pětidveřovým hatchbackem, ovšem působí zvýšeným dojmem; jaká je světlá výška, není známo, a nakonec to v dnešním pojetí crossoverů není až tak podstatné, když většina z nich stejně nikdy neopustí asfalt.

Koncept si zachovává vyboulené boky u zadních kol a také přední osvětlení se zhruba drží tvarů lamp současného konvenčního mégane, který nedávno prošel modernizací. Vidíme však, že příď svítí přes celou šířku včetně rámečku loga.

Nařízení EU zakazuje podsvícenou sošku na kapotě, Rolls-Royce ji musí vypnout

AutoMoto

Produkční verze má přijít v roce 2021; zda bude mít zcela zapuštěné kliky a kamery místo zrcátek, jako koncept, můžeme jen spekulovat. Boky eVisionu jsou ale takto hladké a velmi elegantní.

Foto: Renault

Renault Mégane eVision

Automobilka se rozhovořila i o technice - vůz má 60kWh baterii, ovšem konkrétní dojezd neznáme. Podle automobilky by eVision měl zvládnout dojet z Londýna do Newcastlu, tedy asi 450 kilometrů, „za stejný čas, jako vozidlo s konvenčním pohonem, včetně zastávek”.

O pohon přední nápravy se stará elektromotor o 160 kW a 300 newtonmetrech, který má stačit na zrychlení na stovku za méně než osm sekund. Je součástí nové modulární platformy CMF-EV, kterou má v budoucnu využívat řada aut aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Foto: Renault

Elektrická platforma CMF-EV

Platforma se vyznačuje malým prostorem pro elektromotor pod přední kapotou, neboť elektrický pohon nepotřebuje tolik místa, a koly vystrčenými do rohů karoserie. Baterie je samozřejmě v podlaze. O případném pohonu všech kol nepadla zmínka.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám