Článek
Pátá generace Renaultu Clio patří na evropských trzích k mimořádně úspěšným modelům, což se nezměnilo ani s nástupem faceliftu, který přinesl poměrně citelnou designovou změnu. V rámci mnichovského autosalonu však automobilka představila šestou generaci, která přináší změny doslova zásadní.
Patrné je to už na první pohled, kdy nové clio zaujme zcela novým stylem, který by měl odrážet moderní přístup značky k designu a technologiím. Zepředu je model i díky výraznému dennímu svícení ještě expresivnější, přičemž osvětlení v nárazníku má připomínat diamant, který je také v logu značky.
Z profilu se designéři snažili díky sklonu střechy vytvořit siluetu kompaktního kupé, ale za zmínku stojí především nárůst rozměrů. Rozvor povyrostl na 2,59 m (+8 mm), zatímco délka se změnila z 4,05 m na 4,12 m, šířka z 1,73 m na 1,77 m a výška povyskočila o 11 mm na 1,45 metru. V podbězích s černými lemy jsou kola o průměru až 18 palců.
Kabina nabídne v přední části prostředí, které je povědomé již z modelů R4 a R5. Palubní desce tak dominuje dvojice 10,1palcových displejů, kdy je centrální displej infotainmentu natočen k řidiči. Část palubní desky před spolujezdcem pak zdobí čalounění a v závislosti na výbavě nechybí ani ambientní osvětlení či různé zajímavé dekory.
Kabina je pětimístná, zavazadlový prostor pak nabídne v závislosti na pohonné jednotce objem až 391 litrů. Přístup k němu přitom usnadní snížená nákladová hrana. V kabině pak vidíme bohatý úložný prostor ve středovém tunelu, který uvolnilo i přesunutí voliče automatické převodovky do sloupku řízení.
Automobilka navíc při vývoji dbala na vyšší udržitelnost, takže v kabině i exteriéru používá ještě větší počet recyklovaných materiálů. To platí dokonce i pro 18“ kola z lehké slitiny, kde má recyklovaný původ až 50 % použitého hliníku.
Spalováky a hybrid
Technickým základem Renaultu Clio zůstává platforma CMF-B, která je již základem pro několik modelů se spalovacími i elektrifikovanými pohonnými jednotkami. V případě nového clia přitom největší pozornost přitahuje nový hybrid E-Tech o výkonu 160 koní.
Základem pohonné jednotky, na jejímž vývoji se podílela i společnost Horse Powertrain, je 1,8litrový čtyřválec s přímým vstřikováním, který spolupracuje se dvěma elektromotory, 1,4kWh baterií s novým chladicím systémem a bezspojkovou multimodální inteligentní převodovkou s přizpůsobenými převodovými poměry.
Převodovka stále nabízí čtyři rychlosti pro spalovací motor a dvě pro elektromotor, dohromady má pak k dispozici 15 možných kombinací pro optimalizaci spotřeby, emisí nebo dynamiky vozu.
Díky lepší dynamice slibuje vůz zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,3 sekundy, což je oproti staršímu Hybridu 145 zrychlení o 1 sekundu. Vůz také slibuje kombinovanou spotřebu pouze 3,9 l/100 km a dojezd s plnou nádrží až 1000 kilometrů.
Vůz však bude dostupný také se základní tříválcovou motorizací 1,2 TCe o výkonu 115 koní, kombinovanou s manuální převodovkou i dvouspojkovým automatem, a později nabídku doplní motorizace Eco-G (spalující LPG) o výkonu 120 koní s ještě delším dojezdem.
Nový Renault Clio také nabídne řadu sofistikovaných technologií, včetně sady asistenčních systémů, prémiového zvuku nebo konektivity v podání systému OpenR Link s integrovanými Google službami.
Vůz je vystaven na autosalonu v Mnichově, přičemž ještě před koncem roku by měl začít příjem objednávek i na českém trhu. Ceny zatím nejsou známé, první produkční vozy pro zákazníky se však očekávají až během roku 2026.