Hlavní obsah

Renault chce pod značkou Mobilize nabídnout celý ekosystém městské mobility

Novinky, Marek Bednář

Nejen vozidla pro carsharing či doručovatelské společnosti, ale i napojené služby, např. po stránce softwaru pro spravování dat či energetiky, chce Renault nabízet pod značkou Mobilize. První vozidlo vypadá jako nástupce Renaultu Twizy.

Foto: Renault

Mobilize EZ-1

Článek

Běžné platformy sdílení aut doplňují běžná auta určitými mobilními a webovými aplikacemi. Nejznámější takováto služba, která měla i vlastní auta, existovala ve Francii pod jménem Autolib' a přílišného úspěchu se nedočkala - před dvěma lety ukončila činnost.

Renault přesto věří, že s podobným, avšak významně širším portfoliem služeb prorazí, a ohlásil spuštění systému s názvem Mobilize - resp. přesněji, dle loga, Møbilize. Má to být celý ekosystém moderní městské mobility.

Foto: Renault

Plánovaný ekosystém městské mobility pod značkou Mobilize

Podle tiskové zprávy značka Mobilize „nabízí nová řešení pro dopravu osob a zboží z bodu A do bodu B s vozidlem nebo bez něj” - nejsme si tedy jisti, k čemu je třeba „řešení” pro chůzi pěšky, ale budiž. Podstatné je, že chce nabídnout nejen sdílenou mobilitu pro lidi, ale také vozidla pro potřeby doručovatelských společností na tzv. poslední míli, tedy z depa na předměstí do rukou adresáta.

Autíčko s názvem EZ-1, které si můžete prohlédnout na obrázcích, je tedy pouze jedním dílkem skládačky. Má 2,3 metru na délku a vejdou se do něj dva lidi; něco takového už Renault prodává ve formě Twizy. Právě toto vozítko novinka designem trochu připomíná, ovšem na rozdíl od Twizy má dveře.

Foto: Renault

Mobilize EZ-1

Jezdí samozřejmě na elektřinu, ale protože se u něj předpokládá větší vytížení než u běžného auta v soukromém vlastnictví, které 90 % svého života stráví zaparkované, místo nabíjecího portu tu jsou výměnné baterie.

Vozidla pod značkou Mobilize mají být zcela elektrická, ale hlavně robustní a konstruovaná pro intenzivní užívání. Tisková zpráva nicméně nehovoří o autonomní jízdě.

Kromě aut pro přepravu lidí či zboží chce značka nabídnout služby také v energetice a zpracování dat. Chce tak co nejvíce zefektivnit využívání aut pro přesuny lidí či zboží. Jak se to povede, ukáže čas.

Foto: Renault

Renault Twizy se prodává už léta, ale valného úspěchu nikdy nedosáhl.

Reklama

Související články

Koncept Dacia Bigster ukazuje nové logo značky

Skupina Renault v rámci čtvrtečního oznámení nové strategie s názvem „Renaulution” oznámila úzkou spolupráci mezi značkami Dacia a Lada. Rumunská automobilka...

Výběr článků

Načítám