Hlavní obsah

Ram vrací do nabídky legendární osmiválce Hemi. Zbavit se jich prý byla chyba

2:47
2:47

Poslechněte si tento článek

Ikonické osmiválcové motory HEMI, které před pár lety začaly mizet z nabídky značek spadajících pod skupinu Stellantis, se pomalu vrací. Ram znovu nabízí populární pick-up Ram 1500 s 5,7litrovým motorem V8 Hemi.

Foto: Ram Trucks

Ram 1500 se vrací do nabídky s motorem V8 Hemi.

Článek

Osmiválcové motory jsou jedním ze symbolů amerických automobilů, konec ikonických motorů V8 Hemi v modelech značek Ram či Dodge tak mnozí fanoušci ani zákazníci nechápali. Nyní se však jedna z amerických legend vrací pod kapotou neméně ikonického pick-upu Ram 1500.

„Každý dělá chyby, ale to, jak se s nimi vypořádáte, vás určuje. Ram to zvoral, když jsme zahodili HEMI - je to naše chyba a my jsme ji napravili,“ uvedl Tim Kuniskis, generální ředitel značky Ram.

„Nevracíme jen legendární motor V8, ale rozjíždíme asertivní produktový plán a rozšiřujeme svobodu volby pohonné jednotky pro naše zákazníky.“

Model Ram 1500 se zbavil motorů V8 Hemi s uvedením vozů pro modelový rok 2025, které byly osazeny už jen řadovým přeplňovaným šestiválcem řady Hurricane. Ten v nabídce zůstává, zákazníci však podle Kuniskise jasně dali najevo, že si přejí návrat ikonického motoru. To však nebylo tak snadné.

S uvedením RAM 1500 pro modelový rok 2025 totiž vůz dostal novou elektronickou architekturu, která nebyla s osmiválcem kompatibilní. Kuniskis, který se do čela značky Ram vrátil po vedení značky Dodge koncem roku 2024, proto sestavil speciální tým, který měl zajistit potřebné úpravy.

Práce měly podle původních očekávání trvat 18 měsíců, jak uvádí Motor1, nakonec se ale podařilo vše stihnout za pouhých 6 měsíců. Svou roli přitom mohl sehrát i fakt, že v čele týmu stál bývalý šéfinženýr skupiny SRT (Streed and Racing Technology), která pro Stellantis (a zejména Dodge) vyvíjela sportovní vozy.

Ram 1500 s 5,7litrovým motorem Hemi nabízí nejvyšší výkon cca 402 koní a 556 Nm točivého momentu. Navíc je vybaven 48V mild-hybridním systémem eTourque a funkcí deaktivace části válců pro hospodárnější provoz.

Osmiválec bude dostupný v kombinaci s různými výbavovými verzemi, od kterých se odvíjí také finální cena. Každý model s motorem V8 ale dostane tzv. „Protest badge“ na blatníku, který vyobrazuje hlavu berana před blokem motoru V8. Beran je přitom i v logu značky a překladem výrazu „ram“.

Návrat motoru V8 pod kapotu modelu značky Ram tak ukazuje pozvolný obrat ve skupině Stellantis. Ta se začala motorů V8 zbavovat pod vedením bývalého šéfa Carlose Tavarese, po jeho odchodu se však situace obrací. Dodge znovu prodloužil produkci modelu Durango s motorem V8 a objevují se i spekulace o jeho zástavbě do nové generace modelu Charger.

Související témata:

Výběr článků

Načítám