Hlavní obsah

Původní vlastníci Alpiny představují první auto pod novou značkou

2:49
2:49

Poslechněte si tento článek

Značka Alpina je od roku 2022 ve vlastnictví automobilky BMW. Rodina Bovensiepen, která stála za jejím založením, však pokračuje s výrobou luxusních vozů pod vlastním jménem. Jejich prvotina opět stojí na základech modelu BMW, i díky přispění italské karosárny Zagato ale přináší výraznější design a působivé výkony.

Foto: Bovensiepen

Bovensiepen Zagato

Článek

Víkendová akce Concorso d’Eleganza Villa d’Este opět přinesla řadu zajímavých vozů, včetně představení limitované edice modelu BMW Speedtop. Kromě toho však byl u jezera Como, kde se akce koná, představen i nový model pod označením Bovensiepen Zagato, na jehož vývoji se podílela i slavná italská karosárna Zagato.

Za novou značkou stojí sourozenci Andreas a Florian Bovensiepenovi, jejichž otec založil značku Alpina. Ta se soustředila na úpravy vozů BMW, u kterých zvyšovala výkon a vylepšovala i design a luxus na palubě. V roce 2022 však značka Alpina přešla pod křídla skupiny BMW.

Sourozenci však pokračují v rodinné tradici a dál upravují vozy značky BMW, tentokrát však pod vlastním jménem. Jejich centrála sídlí v německém Buchloe a jejich prvotina, luxusní GT jménem Zagato, stojí na základech BMW M4. Velmi pravděpodobně ve verzi kabrioletu.

Novinka má totiž novou střechu s dvojitým vyboulením, charakteristickým pro karosárnu Zagato, které přechází až do zadního skla. Teorii, že základem je kabriolet, navíc umocňuje absence B-sloupků. Úpravci také přepracovali téměř všechny karosářské panely, nově vyrobené z karbonu, a zapracovali na lepší aerodynamice.

Vůz má přepracovanou masku bez obřích ledvinek, nový zadní spoiler a také důraznější zadní difuzor, ze kterého vystupují čtyři koncovky odlehčeného výfukového systému Akrapovič. Navzdory práci s karbonem se přitom hmotnost vozu pohybuje kolem 1,9 tuny.

Nová loga na volantu i sedadlech

Kabina je svými tvary povědomá a spřízněnost s BMW zkrátka nezapře, společnost ale použila nové čalounění a vedle kvality zpracování zapracovala i na detailech, včetně nového loga na volantu či sedadlech.

Pod kapotou je uložen 3,0litrový řadový šestiválec naladěný na maximální výkon 449 kW a 700 Nm točivého momentu. Bohužel však nevíme, zda roztáčí kola pouze na zadní nápravě, nebo na obou. Zrychlení na stovku by však vůz měl zvládnout za cca 3,3 sekundy a dosahovat by měl rychlosti přes 300 km/h.

Bovensiepen Zagato tak nabízí působivé parametry, snadno překonávající originální BMW M4. Vůz měl zatím pouze svou premiéru, cenu a očekávaná produkční čísla společnost zveřejní později. První zákaznické vozy se očekávají až v druhém čtvrtletí příštího roku. Při ruční výrobě, trvající 250 hodin, přitom jistě nepůjde o levný stroj.

Související témata:
Bovensiepen

Výběr článků

Načítám