Hlavní obsah

První elektromobil Mazdy se má představit už za pár týdnů v Tokiu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mazda chystá elektromobil už na autosalon v Tokiu, který začíná 24. října. Má být k mání jako čistý elektromobil, nebo se spalovacím „prodlužovačem dojezdu”. A podle dostupných informací nezůstane v nabídce sám.

Foto: Mazda

Prototyp elektromobilu Mazdy zatím nese karoserii CX-30.

Článek

Automobilka Mazda je známá tím, že staví řidičsky zajímavá obyčejná auta a s výjimkou unikátního „vznětového benziňáku” SkyActiv-X se u zážehových motorů vyhýbá přeplňování i v dnešní, emisními normami těsně spoutané době. Je ale jedna věc, které se očividně vyhnout nedokáže – elektrická auta.

To ostatně už nějakou dobu víme. Nyní se však dozvídáme, že elektromobil se představí na tokijském autosalonu v příštím měsíci. Webu Automotive News to potvrdil mluvčí značky Jošikazu Nagai. Má to být zcela nový model, nikoliv elektrická verze existujícího auta, třebaže fotografie -– oficiální přímo od Mazdy – ukazují prototyp s karoserií modelu CX-30.

Foto: Mazda

Ta boule nad zadním kolem je kryt nabíjecího konektoru, nikoliv nasávací otvor.

Prototypy nejsou zrovna konkurencí Porsche Taycan, mírně řečeno. Pohání je elektromotor o 143 koních a 264 N.m, který je napájen z baterie o kapacitě 35,5 kWh. Zejména ta kapacita je dnes už vážně málo – zhruba tolik má Volkswagen e-Golf, jehož životní cyklus ale končí, a i Renault Zoe při posledním faceliftu dostal 52kWh baterii.

Ovšem v produkční verzi může být pohonné ústrojí jiné, s lepšími parametry. Mazda chce uvést elektromobil na trh příští rok. Má jím odstartovat elektrifikaci celé své nabídky.

Foto: Mazda

Vidíme-li správně, baterie bude nejtěžší tam, kde má běžné auto nádrž, a elektromotor pohání přední kola.

Elektro-Mazda být k mání jako čistý bateriový elektromobil a také jako EREV, Extended Range Electric Vehicle, tedy elektromobil s „prodlouženým dojezdem” pomocí palubního generátoru elektřiny. Něco jako BMW i3s REx, například. Je ale možné, že každá verze bude k mání pro jiné trhy.

Mazda v minulosti uváděla, že chce dělat řidičsky zajímavé elektromobily. Podle dostupných obrázků ale bude veškerou techniku soustředí na a před přední nápravu – elektromotor i případný prodlužovač dojezdu. Mazda ale umí udělat zábavnou předokolku, takže jak to bude s jízdními vlastnostmi elektromobilu ve skutečnosti, si zatím počkejme.

Foto: Mazda

Tohle je onen prodlužovač dojezdu, malý spalovací motor. Má to být Wankelův rotační motor a vidíme-li správně, má být před přední nápravou.

Reklama

Výběr článků

Načítám