Hlavní obsah

Prodej aut v ČR letos klesne zhruba o pět procent, předpovídá Škoda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Prodej nových osobních aut na českém trhu letos podle odhadů Škody Auto klesne zhruba o pět procent na přibližně 210 tisíc vozů. Škoda by si měla udržet loňský tržní podíl 35 procent, uvedl vedoucí českého zastoupení Škody Jiří Maláček.

Škoda Auto spouští v kvasinském závodě výrobu nové generace modelu Kodiaq. Video: Škoda Auto

 
Článek

Škoda loni na českém trhu zvýšila prodej o 23,2 procenta na 77 490 vozů a zvýšila tak tržní podíl o dva procentní body na 35 procent.

Soukromí zájemci o nová auta jsou oproti firemní klientele ve výrazné menšině a firmy loni pomohly výrobcům k vyšším prodejům než v předchozím roce.

„Trh soukromých zákazníků neroste, ten je posledních deset let téměř stejný. Celkový trh je tažený firmami,“ potvrdil Maláček.

Dobře pozorovatelný je podle něj přesun zájmu od malých a užitkových vozů k segmentu SUV a také k vyšším výbavám. Jinak zůstávají zákazníci konzervativní, co se týká barvy či nejoblíbenějšího motoru. Nejpopulárnější je stříbrná či šedá barva vozu a motor 1,5 litru s výkonem 110 kW.

Loňskému tržnímu podílu by při odhadovaném letošním poklesu trhu odpovídal prodej okolo 74 tisíc vozů. Udržet tržní podíl Škody mají pomoci novinky, které bude letos Škoda uvádět na trh.

Podle Maláčka je nově v nabídce inovovaná scala a kamiq, brzy se k nim přidají nové generace modelů Kodiaq a Superb a inovovaný enyaq. Tyto vozy dohromady tvoří 60 až 70 procent prodejů značky. Letos pak automobilka představí modernizovanou Škodu Octavii a nový elektromobil Elroq.

Podle Maláčka je v posledních deseti letech patrná výrazná změna preferencí zákazníků. „Jasně vedou segmenty SUV, naopak ztrácí malé vozy a pak kategorie MPV,“ uvedl. Prodeje táhnou firemní zákazníci, soukromé osoby nakupují méně. To je podle něj také důvod, proč je současná velikost trhu zhruba o 50 tisíc aut nižší proti letům před covidem.

Prodej ojetých vozů a elektromobilů poroste

Škoda by měla na konci roku zahájit přeměnu svých dealerství v novém designu značky, který představila loni. V současnosti má 174 prodejních a 224 servisních míst. Jejich přeměna potrvá dva až tři roky.

Prodej ojetých vozů Škoda Plus by měl letos vzrůst asi o šest procent. Loni podle Maláčka rostl zhruba o desetinu oproti 42 800 aut prodaných v roce 2022.

Růst by měl rovněž prodej elektromobilů Škody. K tomu má přispět inovovaný enyaq s delším dojezdem a kratší dobou dobíjení i chystaný další model. Počet dobíjecích bodů má letos v ČR stoupnout o 42 procent na 7500 a příští rok dál až na 11 tisíc.

Škoda zahájila výrobu modernizovaných modelů Scala a Kamiq

AutoMoto

Škoda Auto loni vyrobila 888 tisíc vozů

Ekonomika

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám