Článek
Ford Scorpio byl v roce 1985 představen jako následovník Fordu Granada. V roce 1990 prodělal lehký facelift, ve stejném roce začala výroba sedanu. O dva roky později přišel model kombi a v roce 1995 druhá generace Fordu Scorpio. V roce 1998 ale Ford výrobu Scorpia ukončil.

Ford Scorpio se vyráběl v Kolíně nad Rýnem.

Ford Scorpio první generace
Ford Scorpio byl ve výrobě se čtyřdveřovou a pětidveřovou karoserií i v provedení kombi, se čtyřválcovými a šestiválcovými motory o výkonech od 51 kilowattů (69 koní) do 152 kilowattů (207 koní) a s pohonem zadních kol.

Scorpio druhé generace dostalo kulatější tvary.
Z hlediska konstrukce se jednalo o průlomový model, neboť při vývoji bylo použito v dosud nevídané míře počítačů. Z hlediska evropského trhu se jednalo o vlajkovou loď automobilky Ford, která přímo navazovala na předchůdce Ford Granada.
Scorpio odešlo v roce 1998 ze scény bez přímého nástupce a roli vlajkové lodi převzal na evropském trhu model Ford Mondeo.