Hlavní obsah

Pražská záchranka převzala nový off-road

2:22
2:22

Poslechněte si tento článek

Do flotily pražské záchranky míří britský off-road Ineos Grenadier. Vůz byl dodán včetně potřebných úprav pro použití v těžkém terénu.

Foto: Dajbych 4x4

Ineos Grenadier ve službách pražské záchranné služby

Článek

I v hlavním městě se záchranáři mohou setkat s terénem, ve kterém je zapotřebí poctivého off-roadu. „Na území metropole je řada lesoparků a oblastí jako například Prokopské či Šárecké údolí, jejichž části jsou běžnou sanitní technikou nepřístupné. V těchto případech využijeme pro zásahy nový vůz Ineos Grenadier. Ten bude spolehlivou oporou pro naše týmy i při mezikrajských asistencích a mezinárodních misích, kdy je zpravidla naším úkolem poskytovat zdravotní péči při řešení následků přírodních katastrof a často zasahujeme v náročném a obtížně prostupném terénu,“ říká Petr Kolouch, ředitel Zdravotnické záchranné služby hl. m. Prahy.

Vedle zásahů na území metropole využije vůz i operativní MSC tým, když bude společně s další speciální technikou nasazen jak v rámci mezikrajské pomoci v republice, tak v zahraničí na mezinárodních misích. Tehdy se budou moct záchranáři opřít o tohoto spolehlivého parťáka na čtyřech kolech, který se nezalekne sutin, trosek, bahna ani dalších překážek.

Za volantem bude vždy některý z řidičů modulů pro mimořádné události nebo člen týmu MSC, doplní ho až čtyři další členové posádky. Auto může sloužit pro dopravu zdravotníků a materiálu na těžce přístupná místa a poměrně jednoduše lze přestavět i pro bezpečný transport pacienta. Připojit přívěsný vozík a převézt na něm vedle materiálu třeba i již dříve pořízenou a odzkoušenou čtyřkolku Polaris je otázkou okamžiku.

Grenadier umí zajistit osvětlení okolního prostoru v rozsahu 360 stupňů, má zařízení pro možnost samovyproštění posádkou a záchranná služba ho dokáže celkově vybavit stejně jako sanitní vůz výjezdových skupin rychlé zdravotnické pomoci.

„Ineos je díky rámové konstrukci, tuhým nápravám, permanentnímu pohonu 4×4, redukci, uzávěrkám či světlé výšce opravdový pracant do terénu. Díky jednoduché konstrukci a praktickým řešením je pak ideální pro přestavby třeba právě pro různé složky IZS,“ potvrzuje Tomáš Petrů ze společnosti Dajbych 4×4, oficiálního zastoupení britské značky.

Od sériové verze se speciál liší několika podstatnými detaily. Má výstražné a zvukové zařízení na střeše i po obvodu vozu, pracovní světla, střešní nosič, zásuvkový systém nebo upravenou druhou řadou sedadel.

Výběr článků

Načítám