Hlavní obsah

Praga představuje retro motocykl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praga ZS 800, dvouválcový „naháč“ české automobilky, která občas vyrobí i motorku, je odkazem na meziválečný stroj BD 500. Vznikne jen 28 kusů s dvoumilionovou cenovkou.

Praga ZS 800Video: Praga

 
Článek

Česká automobilka Praga je kromě nesmrtelné „vejtřasky“, terénního nákladního automobilu V3S, známá zejména výrobou sporťáků a supersportů, jako jsou modely R1R nebo čerstvěji Bohema. Ve své mnohaleté historii však má i hrstku motocyklů - a právě k těm se, alespoň na chvíli, nyní vrací.

Představila totiž retro „naháč“ s názvem ZS 800, který je odkazem na někdejší model BD 500 z roku 1928. Nová „osmistovka“ v sobě kombinuje řadu náročných výrobních postupů s použitím špičkových materiálů, přitom ale podle firmy zachovává charakter a do velké míry i designové detaily svého duchovního předchůdce.

Co se týče technologií, je ZS 800 moderní až na půdu. Má rám z chrom-molybdenové oceli, jehož je palivová nádrž nosnou součástí, a karbonová kola s ručním karbonovým výpletem. Výroba jednoho kola zabere 75 hodin práce. Navzdory tomu tu jsou bubnové brzdy, které ale mají podle výrobce dostačovat.

Kyvná vidlice vpředu ukrývá nastavitelné odpružení značky Öhlins s titanovou pružinou, ze stejného materiálu je vyroben výfuk. Ten váží jen 4,8 kg a některé jeho prvky vznikly pomocí 3D tisku.

„Pevné a maximálně odlehčené materiály jako karbon, titan, chrom-molybdenová ocel či letecký dural nám umožnily nově ztvárnit neodpružené zavěšení zadního kola, přední vahadlovou vidlici, duralovou nosnou nádrž i hydraulické bubnové brzdy,“ říká hlavní konstruktér Jan Žuži.

Stroj má provozní hmotnost se všemi náplněmi jen 158 kg a jeho hmotnost je rozložena v ideálním poměru 50:50. Vzduchem chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec o objemu 773 ccm dává 50 koní a 65 Nm. Parametry jako zrychlení, nejvyšší rychlost či spotřebu paliva Praga nezveřejnila, ale přinejmenším to poslední není u stroje pro radost příliš podstatné.

Vznikne pouhých 28 kusů v ceně 86 tisíc eur (2,05 milionu korun) bez daní za jeden. Objednávat je možné už nyní, první kusy se k zákazníkům dostanou v druhé polovině letošního roku.

Česká automobilka Praga představila nový sporťák Bohema. Je radikální, ale smí na silnice

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám