Hlavní obsah

Porsche představilo Cayenne GTS po modernizaci. Má ještě výkonnější osmiválec a lepší podvozek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Modernizované Porsche Cayenne GTS stále nabízí přeplňovaný motor V8, jeho výkon ovšem vzrostl na 500 koní. Další důležitou novinkou je i vylepšený podvozek s komponenty z modelu Turbo GT.

Foto: Porsche

Porsche Cayenne GTS je opět dostupné jako SUV i SUV kupé.

Článek

Po loňské modernizaci modelové řady Cayenne představuje značka Porsche i omlazenou verzi GTS, což je zkratka pro Gran Turismo Sport. Model tak slibuje extra dávku sportovnosti, ovšem při schopnosti komfortně zdolávat dlouhé vzdálenosti.

Vůz je standardně vybaven adaptivním vzduchovým odpružením s dvouventilovými adaptivními tlumiči a má o 10 mm nižší světlou výšku. Uložení přední nápravy využívá komponenty z vrcholného Porsche Cayenne Turbo GT, které se v Evropě nenabízí, a má zvýšený negativní odklon. Výsledkem by měl být ještě agilnější průjezd zatáčkami a lepší ovladatelnost.

K lepší ovladatelnosti přispívají také standardní systémy Porsche Active Suspension Management, Porsche Torque Vectoring Plus nebo Porsche Traction Management, systém Porsche Dynamic Chassis Control je ovšem za příplatek.

Porsche Cayenne přijíždí po faceliftu s ostřejším designem, silnějšími motory a novým interiérem

AutoMoto

Pod kapotou je 4,0litrový motor V8 s twin turbo přeplňováním, který prošel technickou revizí. Výsledkem je nárůst výkonu o 30 kW (40 k) na výsledných 368 kW (500 k) a 660 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládá za 4,4 sekundy a maximální rychlost je 275 km/h.

Technickou inovací je také rozvodovka pro Prosche Traction Management (PTM) s pohonem všech kol, vybavená nezávislým okruhem vodního chlazení, která byla rovněž převzatá z modelu Turbo GT.

Změny se objevují také v oblasti designu. Modernizované GTS má upravený přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu, tmavě tónovaná přední i zadní světla nebo červené brzdové třmeny. Novinkou je také lakování některých prvků jako boční prahy, přední dekory či lišty oken a nástavce podběhů v leskle černé barvě. Podběhy vyplňují 21palcová kola.

Kabina nabídne kromě sportovního volantu GT a čalounění Race-Tex také upravená sportovní sedadla se zdůrazněnými bočnicemi, která by měla v zatáčkách nabízet ještě lepší oporu.

Standardem je digitální přístrojový štít, volitelně může být digitální displej umístěn také před spolujezdcem. Do standardní výbavy patří paket Sport Design, HD Matrix LED světlomety, audio Bose, prosklená střecha nebo adaptivní zadní spoiler. Volitelně je dostupný sportovní výfukový systém s centrálními koncovkami nebo tři sportovní pakety.

Modernizované Porsche Cayenne GTS je v Česku dostupné za cenu od 3 490 154 Kč, verze SUV Coupé začíná od ceny 3 580 420 Kč. Oba modely je možné objednávat již nyní, dodávky v Evropě by měly začít během léta tohoto roku.

Porsche si udrží osmiválec do příští dekády

AutoMoto

Porsche Taycan má svůj vrchol. Verze Turbo GT už láme rekordy

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám