Hlavní obsah

Porsche Macan v nové verzi GTS míří na řidiče

Nový elektrický Macan GTS přijíždí s ostřejším naladěním a výrazným sportovním designem. S výkonem 420 kW, 571 koní, se řadí těsně pod verzi Turbo. Dodává se s nastavením odpružení specifickým pro GTS a spoustou sportovních prvků výbavy.

Porsche uvádí na trh první plně elektrický Macan GTSVideo: Porsche

Článek

Písmena GTS už od roku 1963, kdy byl představen model 904 Carrera GTS, získala mezi fanoušky značky Porsche zvláštní renomé. Nejedná se o nejtužší ani nejvýkonnější verze, avšak jsou zaměřené na řidičský požitek při zachování každodenní použitelnosti.

To se nemění ani pro elektrické SUV Macan. Design charakterizují různé černě lakované detaily na přední, boční a zadní části, typické prvky všech modelů GTS. Nápadné jsou tónované Matrix LED světlomety a výrazně tvarované vnější okraje spoilerů.

Od začátku roku 2026 bude Porsche nabízet nový sportovní designový paket pro všechny macany. Macan GTS bude prvním modelem, který jej dostane – nejen jako standardní výbavu, ale také se specifickým designem GTS.

Kontrastní prvky, jako jsou boční lišty, lišty podběhů kol a okraj adaptivního zadního spoileru, jsou provedeny v černé barvě. Standardem jsou 21palcové disky kol, k mání jsou i o palec větší.

Uvnitř je pro verzi GTS kabina čalouněna materiálem Race-Tex a černou kůží. Zákazníci si navíc mohou nechat sladit prošívání s barvou exteriéru, pokud si zvolí jeden z odstínů Carmine Red, Slate Gray Neo a Lugano Blue. Logo GTS se nachází na volantu, adaptivních sportovních sedadlech nastavitelných v 18 směrech a grafice digitálního kokpitu.

Vyladěný podvozek

Pro verzi GTS inženýři sáhli po všech kouzlech, které macan v podvozku umí nabídnout a připravili i speciální naladění.

Vedle systému pohonu všech kol s rychle reagujícím elektronickým systémem Porsche Traction Management (ePTM) je standardně součástí výbavy také systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Elektronicky řízená uzávěrka diferenciálu zlepšuje trakci a agilitu a je umístěna přímo za zadním motorem, aby pomohla dosáhnout rozložení hmotnosti 48:52 ve prospěch zadní části.

Macan GTS má také nejnižší těžiště v celé modelové řadě. Vzduchové odpružení má speciální naladění a je vybaveno regulací výšky a systémem Porsche Active Suspension Management (PASM). O 10 mm nižší světlá výška a specifické nastavení tlumičů a stabilizátorů mají zajistit lepší agilitu a přesnost v zatáčkách, které lze ještě vylepšit volitelným řízením zadní nápravy.

Z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy

Dvojice elektromotorů poskytuje systémový výkon 380 kW (516 k), který se s funkcí Launch Control zvyšuje na 420 kW (571 koní v režimu overboost). Maximální točivý moment je 955 Nm. Stejně jako u modelu Macan Turbo je převodovka s převodovým poměrem 9,0:1 speciálně konstruována tak, aby odolala enormnímu točivému momentu.

Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 3,8 sekundy, mety 200 km/h dosáhne Macan GTS za 13,3 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Macan GTS nabízí kombinovaný dojezd podle WLTP až 586 kilometrů. Na vhodné rychlonabíjecí stanici lze 100kWh vysokonapěťovou baterii nabít z 10 na 80 procent za pouhých 21 minut, přičemž špičkový nabíjecí výkon činí 270 kW. Novinka je již v nabídce od 2 670 633 korun.

Výběr článků

Načítám