Hlavní obsah

Porsche konečně představilo vrcholný Macan

Novinky, fra

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Malé SUV Macan značky Porsche už se po loňském faceliftu docela dlouho vyrábí. Dosud mu však chyběla nejsilnější verze s označením Turbo. Nyní je tu; s V6 menší, ale silnější.

Foto: Porsche

Porsche Macan Turbo

Článek

Chtělo by se říct, že Porsche Macan Turbo nepřináší žádnou novinku. Značka samozřejmě sáhla po již použitém agregátu, který pohání modely Panamera nebo Cayenne. Jenže tak jednoduché to není - zatímco tenhle motor, 2,9 V6 biturbo, u větších Porsche tvoří verzi S, u Macanu je to vrcholné Turbo.

To znamená, že oproti starší verzi malého SUV Porsche má novinka o 7 deci menší objem. Výkon ale narostl o 40 koní na 440, a to v rozsahu 5700 až 6600 ot./min. Točivý moment dosahuje 550 N.m ve velmi širokém spektru 1800 až 5600 ot./min.

Foto: Porsche

Originální jsou i dvacetipalcová kola

Samozřejmostí je pohon všech kol a sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK. I Turbo dostalo paket Sport Chrono, se kterým pak auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a maximální rychlost dosahuje 270 km/h.

O třídu lepší

Porche nenechalo ani ostatní části nejsilnějšího modelu bez povšimnutí. Vzduchový podvozek doznal změn a jeho nastavení je výrazně sportovnější. Horlivěji se přiklání do zatáček a vektorování točivého momentu, tedy cílené posílání výkonu na to kolo, které ho nejlépe využije, je aktivnější.

Foto: Porsche

Vzadu jsou nové koncovky výfuku nebo difuzor

Zajímavostí je nasazení nových brzd PSCB, které poznáte podle bílých třmenů. Kotouče jsou lesklé a mají povlak z wolframu. Snižují opotřebení, zrychlují nástup brzd a snižují vadnutí.

Foto: Porsche

Volant připomíná ten v Porsche 911

Pokud si všímáte detailů, Macan Turbo je poznat na první pohled i mimo logo. Nejen díky třmenům, ale také třeba díky čtyřem koncovkám výfuku, difuzoru, dvacetipalcovým kolům nebo maličkému křidélku. Uvnitř jsou samozřejmě osazena sportovnější sedadla, obšití je kůží alcantarou a volant je inspirovaný Porsche 911 (i když to není přímo on).

Auto se naživo představí ve Frankfurtu nad Mohanem na autosalonu, který proběhne od 12. do 22. září. Už dnes ale je možné objednávat první kusy; základní cena je stanovena pro Německo na 91 992 eur, což je asi 2 370 000 Kč.

Reklama

Výběr článků

Načítám