Hlavní obsah

Plug-in hybrid dojede přes 200 km na elektřinu, plánuje Toyota

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Několikanásobné zvýšení elektrického dojezdu plug-in hybridu by podle Toyoty vytvořilo „praktický elektromobil“. Má to být alternativa k dnešním elektromobilům s velkými a těžkými bateriemi.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

U aut s plug-in hybridním pohonem, která kombinují možnost nabíjení baterie ze zásuvky s jízdou na benzín, je běžný dojezd na elektřinu okolo 50 kilometrů. Toyota plánuje zásadní zvýšení tohoto čísla - až nad 200 km.

„Zlepšením efektivity baterie tak, aby dojezd v elektrickém režimu byl nad 200 km, uděláme z plug-in hybridů ‚praktický elektromobil‘,“ cituje britský web Autocar viceprezidenta Toyoty Hirokiho Nakadžimu. „Budeme pracovat na vývoji jako na další možnosti mezi bateriovými elektromobily,“ dodává manažer.

Nápad je součástí nové strategie řízení automobilky Toyota, která přichází s nástupem Kodžiho Sata na post generálního ředitele. „Nejprve důkladně zavedeme elektrifikaci,“ řekl Sato.

Toyota s novým šéfem otáčí, vrhne se do elektromobility

AutoMoto

„Abychom stále snižovali emise CO2 ze současného stavu, budeme propagovat praktickou popularizaci elektrifikovaných vozidel. Posílíme prodeje hybridů také v rozvíjejících se trzích a rozšíříme nabídku plug-in hybridů,“ pokračoval Sato.

Toyota v minulosti zastávala postoj, že v mnoha elektromobilech nejsou baterie využívány naplno. To znamená, že řidiči takových aut s sebou značný čas tahají zbytečnou kapacitu, kterou nepotřebují, a s ní i hmotnost. Tím plýtvají energií ve srovnání s tím, kdyby jeli lehčím plug-in hybridem.

„Víme, že jsme v období omezené dostupnosti dodávek baterií. Nemohly by tedy baterie pro jeden elektromobil být lépe využity v osmi plug-in hybridech (…), kde by ta kapacita přispěla k většímu celkovému snížení emisí při téměř každé jízdě?“ tázal se v minulosti Gill Pratt, šéf Výzkumného institutu Toyoty.

Automobilka nicméně nechce protežovat jeden způsob pohonu na úkor jiných. Bude se věnovat bateriovým elektromobilům, plug-in hybridům, běžným hybridům, vozům s vodíkovými spalovacími články a spalování vodíku i syntetických paliv. „Cílíme na snížení průměrných emisí aut, která prodáváme na celém světě, o 33 % do roku 2030 a o více než polovinu do roku 2035 ve srovnání s rokem 2019,“ řekl Kodži Sato.

Toyota chce do roku 2026 světu představit deset nových elektromobilů, které mají odpovídat její současné nabídce co do pozicování na trhu. V Asii chce ještě letos začít vyrábět pick-upy s elektrickým pohonem.

Test Toyoty Corolla Cross: Všestranně výborná

Testy

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám