Článek
Sportovně střižené vozy s označením GTI byly dlouhé roky nedílnou součástí nabídky značky Peugeot, jejich éra však skončila s rokem 2021, kdy francouzská automobilka přestala prodávat model 308 GTI.
Na slavnou éru se automobilka pokusila navázat řadou PSE (Peugeot Sport Engineered), ta však navzdory velkým plánům začala a skončila s jediným plug-in hybridním modelem 508.
Jak ovšem upozornil britský Autocar, již 13. června by měla francouzská automobilka představit ostrou verzi čistě elektrického hatchbacku e-208, který ponese označení GTI. Premiéra je naplánována na start slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, kterého se automobilka účastní se závodním vozem Peugeot 9X8.
Model e-208 GTI by měl být agilní, výkonný a měla by být zábava ho řídit, uvedl pro britský magazín Alain Favey, šéf automobilky. Oživení řady GTI se stalo pro Faveye jedním z klíčových kroků poté, co se v únoru tohoto roku postavil do čela společnosti.
Elektrický hatchback stojí na platformě e-CMP z dílny koncernu Stellantis a techniku by si mohl vypůjčit například od modelu Abarth 600e, který stojí na stejné platformě. Výkon by se tak mohl pohybovat okolo 240 až 280 koní, zatímco baterie s kapacitou 54 kWh by měla nabídnout dojezd přes 300 kilometrů.
Na trhu se pak elektrický Peugeot e-208 GTI může postavit například novému Alpine A290, tedy sportovní verzi elektrického Renaultu 5 nové generace. Na bližší informace si však budeme muset počkat.