Hlavní obsah

Peugeot 208 mohl být i kabriolet, utajovaný prototyp s látkovou střechou vypadá skvěle

Stylový kabriolet se začal rodit bez souhlasu představenstva značky již v roce 2007 a dodnes vypadá skvěle, přednost ale dostal levnější konkurent z dílny DS.

Foto: Peugeot

První generace hatchbacku Peugeot 208, ilustrační foto

Článek

Automobilka Peugeot nabízela začátkem nového tisíciletí několik kabrioletů s pevnou skládací střechou, z těch menších jmenujme modely 206 CC a 207 CC. Na tuto modelovou řadu navázal malý hatchback Peugeot 208, který už otevřenou střechu nedostal. Nyní se ovšem ukazuje, že se na vývoji kabrioletu pracovalo.

Práce přitom došly tak daleko, že vznikl i jeden prototyp, který je nyní vůbec poprvé vystaven ve francouzském automobilovém muzeu Musée De L’Aventure Peugeot v Sochaux, jak upozornil francouzský L’Argus. Historie konceptu je přitom poměrně zajímavá.

Projekt se začal rodit již v roce 2007, tedy pět let před oficiálním představením hatchbacku Peugeot 208. Za jeho vznikem měli stát tři lidé, kteří se do vývoje pustili i bez posvěcení představenstva značky: Jean-Pierre Ploué (tehdejší designový šéf skupiny PSA), Gilles Vidal (šéfdesignér značky Peugeot) a Xavier Peugeot (šéf marketingu).

Peugeot 208 prošel modernizací, vypadá ještě expresivněji

AutoMoto

Oproti starším modelům Peugeot 206 CC a 207 CC, které měly pevnou skládací střechu, dostal model 208 Cabriolet klasickou látkovou střechu, která má řadu výhod. Je totiž menší, lehčí, umožňuje zachovat vyváženější design a ve výsledku poskytuje i více místa pro nohy i nad hlavou v zadní části kabiny.

Vývojem mechanismu skládací střechy byla pověřena rakouská společnost Magna Steyr, která značce Peugeot pomohla s výrobou sportovního kupé RCZ. Střecha prototypu má červenou barvu, která ladí s čalouněním kabiny, skleněné okno a integrované třetí brzdové světlo.

Kabriolet má tradičně bezrámová okna, lehce upravenou záď a podvozek zřejmě dostal i dodatečné výztuhy, zvenčí se však většina karoserie zdá být shodná s klasickým hatchbackem Peugeot 208, což by zjednodušilo a zlevnilo případnou výrobu. K té však nikdy nedošlo.

V době vývoje totiž koncern PSA procházel restrukturalizací, kvůli které byl projekt v roce 2011 uložen k ledu. Přednost dostal podobně velký kabriolet DS3 Cabrio, který si ovšem zachoval rám střechy a plátěný byl pouze její střed. To ovšem znamenalo citelně nižší náklady na vývoj.

Podle zdroje z prostředí automobilky se měly náklady na výrobu DS3 Cabrio pohybovat okolo 50 milionů eur (přes 1,26 miliardy korun), náklady na výrobu modelu Peugeot 208 by však byly údajně až čtyřnásobně vyšší.

Z pohledu automobilky dává rozhodnutí naprostý smysl, při pohledu na prototyp je to ovšem škoda, neboť ve srovnání se staršími kupé kabriolety s pevnou střechou vypadá 208 Cabriolet jako parádní malá městská stylovka, která mohla směle měřit síly s modely Fiat 500 Cabrio či Mini Cabrio.

Prototyp bude ve francouzském muzeu k vidění až do 22. září. Společnost mu přitom dělá ještě jeden zajímavý koncept, Peugeot RCZ Cabriolet, který se produkční verze také bohužel nedočkal.

Nový Peugeot 5008 přijíždí jako hybrid i elektromobil se sedmimístnou kabinou

AutoMoto

Modernizovaný Peugeot e-Rifter přijíždí s výraznějším stylem a delším dojezdem

AutoMoto

Výběr článků

Načítám