Článek
Pro novou Astru bude k dispozici nový podvozek, adaptivní světlomety AFL poslední generace, kamerový systém, který registruje dopravní značky nebo přepracovaná, podle Opelu ergonomická sedadla.
Celkem 4,42 metru dlouhá Astra nové generace nabízí především díky o 71 mm delšímu rozvoru více prostoru pro nohy. Nová generace se také odlišuje na první pohled výrazně skloněným a dopředu posunutým čelním sklem.
Nový Opel Astra vyvinutý v domovském Rüsselsheimu v Německu vyjíždí na novém podvozku s delším rozvorem a širším rozchodem vpředu i vzadu.
Podobě jako insignie, také astra bude nabízena s adaptivním zavěšením FlexRide, jenž dovoluje volbu třech režimů naladění podvozku: standardního, sportovního a komfortního. Podvozek se údajně přizpůsobuje i stylu jízdy konkrétního řidiče a rychlosti jízdy do zatáček.
K dalším inovativním technologiím, kterými bude bojovat astra o zákazníky, patří adaptivní bi-xenonové světlomety nové generace AFL+ a kamerový systém Opel Eye, který identifikuje dopravní značky a dokáže také varovat řidiče v momentech, kdy jeho vůz nechtěně vyjíždí ze zvoleného jízdního pruhu.
V nabídce osm motorů
Pro novou Astru je připraveno osm různých motorů, přičemž všechny plní limity emisní normy Euro 5. Všechny agregáty – s výjimkou základních motorizací – jsou standardně propojeny se šestistupňovými převodovkami. V astře si odbude svůj debut i nová automatická převodovka s funkcí manuálního řazení Active Select.
Řada přeplňovaných vznětových motorů CDTI zahrnuje čtyři agregáty „common-rail" objemů 1,3 l až 2,0 l, jejichž výkony sahají od 70 kW/95 k po 118 kW/160 k.
Výkony čtyř zážehových motorů o objemech 1,4 l a 1,6 l sahají od 74 kW/100 k po 132 kW/180 k. Nový motor 1.4 Turbo o výkonu 103 kW/140 k nahradí čtyřválec o objemu 1,8 l.