Článek
U některých omlazených modelů ani nepoznáte, že jsou v něčem nové. Případ Micry modelového ročníku 2013 to ale určitě nebude, protože zejména příď se změnila dost razantně. Auto nyní působí alespoň na fotografiích dynamickým, možná až agresivním dojmem.
Co je nového? Micra dostala novou mřížku chladiče, nová je také kapota, blatníky, světlomety a přední nárazník. Jiná jsou rovněž přední mlhová světla – mají nový tvar a standardně chromovaný rámeček.
Také záď prošla proměnou. Nová jsou koncová světla s diodami, jiný je i nárazník. Modernizací prošel i design 15" a 16" hliníkových kol. Na výběr jsou nově i modrá a zelená metalická barva – celkem se nabízí 10 barev karoserie.
Uvnitř je kromě nového čalounění a výdechů klimatizace také středová konzola. Ta nově obsahuje navigační systém s dotykovou obrazovkou o velikosti 5,8 palce. Jiné, údajně přehlednější, jsou ukazatele na přístrojovém panelu před řidičem. Nový je USB vstup a 12V zásuvka.
V Česku v prodeji od září
Základní verze micry má pod kapotou benzínový motor 1,2 l o výkonu 80 k. Přepracovaný motor 1,2 DIG-S, naladěný na 98 koní, má nyní nepatrně nižší normovanou spotřebu paliva – 4,1 místo 4,3 l/100 km. V nabídce je buď pětistupňová manuální převodovka, nebo bezestupňový automat.
Micra, která se na některých trzích prodává pod označením March, se vyrábí celkem ve čtyřech zemích. Všechny vozy určené pro evropský trh pocházejí z Indie. Další tři továrny jsou v Thajsku, Mexiku a v Číně. U evropských dealerů se nová verze objeví v září, ceny patrně budou stejné jako u stávající verze.