Hlavní obsah

Odhalená historie: BMW M1 mohla vyrábět Alpina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Legendární automobil BMW M1 ukončil výrobu v roce 1981. Burkard Bovensiepen, majitel firmy Alpina, však poodhalil, že BMW mělo tehdy snahu předat výrobu právě jeho firmě. Bohužel k tomu nedošlo.

Článek

Burkard Bovensiepen je ve světě automobilů solidní jméno. Jako úpravce vozů BMW už dosáhl takového věhlasu, že jméno Alpina na kapotě znamená automaticky to nejlepší, co lze dostat. Ano, produkty Alpina nejsou nejrychlejší, nejsilnější, nejluxusnější, ale jsou spolehlivé, vypiplané a dokonalé.

Foto: BMW

BMW M1

Tohle jméno měla Alpina už v roce 1981, kdy probíhaly diskuse mezi majitelem firmy a představiteli BMW. Ti chtěli přesunout výrobu do Alpiny. Jak ale Burkard Bovensiepen v rozhovoru pro časopis Car & Driver řekl, problém byl v tom, že on se nechtěl podílet na produkci něčeho, co by si nikdo nechtěl koupit.

Vytvořil tak seznam změn, které měly udělat auto konkurenceschopným. Jako největší změna byl zvětšený rozvor, protože v kokpitu vozu je strašně málo místa. Vždyť BMW M1 je původně koncipováno jako závodní auto. Jenže málo místa pro lidi, kteří si pořídí tak drahý automobil, není nic příjemného. Tak z chystaného přechodu M1 do Alpiny sešlo.

Zajímavé ale je, že tady příběh nekončí. Alpina totiž zanedlouho přiopravila přeplňovaný motor BMW V12 do konceptu Italdesign Nazca C2. Krátce pak uvažovala, že tohle auto by mohlo nahradit ve výrobním programu právě to chybějící BMW M1. Jenže cena takového auta by byla tehdy 600 000 německých marek, což na svou dobu bylo moc. To by nikdo nezaplatil.

Foto: Italdesign

Italdesign Nazca C2

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám