Článek
Když vás informujeme o novinkách, které se blíží na světové automobilové trhy, mohli bychom si klidně připravit pár dopředu napsaných frází na téma „obrazovka infotainmentu je větší o X palců”. Do dokonalosti to pak dovedla třeba Tesla, která obrazovkou pokrývá celý středový panel přístrojové desky.
Jenže právě to už je za hranicí, kterou by Ian Callum i v budoucích jaguarech dopustil. Muž, který na svět dovedl ikony, jako jsou Aston Martin DB7 nebo Ford RS200, považuje obrovské dotykové plochy za nevhodné. „Nikdy, dokud o tom mohu rozhodovat,” odpověděl na otázku Automotive News Europe, zdali nástupce Jaguaru XE dostane ještě větší obrazovku, než tomu je u nedávného faceliftu.

Ian Callum na ženevském autosalonu 2019
Tento způsob architektury interiéru do sebe často integruje i běžné ovládací prvky. „Když jedete rychleji, prostě nechcete být obklopeni obřími iPady. Nechcete přes ty obrazovky nastavovat sedadla nebo zrcátka. Tyhle prvky musíte cítit a být schopni je ovládat bez koukání, nechcete tím strávit ani milisekundu,” vysvětluje Callum.