Hlavní obsah

Nový Ram 1500 Ramcharger je elektrický pick-up, který díky V6 ujede přes 1000 km

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pick-up s dvojicí elektromotorů a baterií s kapacitou 92 kWh má pod kapotou i 3,6litrový motor V6, který v roli prodlužovače dojezdu dokáže zajistit dojezd kolem 1100 kilometrů bez zastávky.

Foto: Stellantis

Ram 1500 Ramcharger je pick-up s elektrickým pohonem a dojezdem kolem 1100 kilometrů.

Článek

Značka Ram, tradiční americký výrobce pick-upů a užitkových vozidel, se pochlubila dalším modelem s elektrickým pohonem. Po modelu Ram 1500 REV, představeném letos v dubnu, uvádí model Ram 1500 Ramcharger, který nabízí velmi zajímavou techniku.

Full-size pick-up je osazen dvojicí elektromotorů pohánějících všechna kola, přičemž přední elektromotor nabízí nejvyšší výkon 250 kW (pro úsporu energie však může být odpojen) a zadní elektromotor 238 kW.

Kombinovaný výkon dosahuje 494 kW (672 k) a 833 Nm točivého momentu, čímž ramcharger překonává výše zmiňovaný model REV. Sprint z 0 na 96 km/h ale oba elektrické pick-upy zvládají za stejných 4,4 sekundy.

Elektromotory jsou napájeny z baterie s kapacitou 92 kWh, kromě toho je však ramcharger osazen i 3,6litrovým motorem V6, který ale není mechanicky spojen s koly a plní tak pouze roli generátoru. Spalovací motor může buď dobíjet baterii, nebo v případě potřeby posílat energii společně s baterií na kola pro dosažení maximálního výkonu.

Díky této technice a nádrži na zhruba 102 litrů paliva slibuje Ram 1500 Ramcharger dojezd až 690 mil, tedy kolem 1100 kilometrů, na jedno nabití a natankování, což výrazně převyšuje konkurenty. Jako správný americký pracant ovšem i ramcharger slibuje uvézt až 1191 kilogramů, což má být nejlepší parametr ve třídě, a utáhnout by měl až 6350 kilogramů.

Základem vozu přitom není tradiční rám, ale moderní platforma STLA Frame. Podle značky by měl ramcharger nabídnout skvělé jízdní vlastnosti, ke kterým přispívá uložení baterií uprostřed platformy a víceprvková zadní náprava v kombinaci se vzduchovým odpružením všech kol. Vzduchový podvozek nabízí pět různých režimů, včetně možnosti snížení pro snazší nakládání a zvýšení pro lepší jízdu terénem.

Pick-up nabízí rychlonabíjení při výkonu až 145 kW, díky čemuž by měl získat dojezd kolem 80 kilometrů již po 10 minutách na nabíječce. Současně však podporuje i tzv. obousměrné nabíjení, díky čemuž může ze zásuvek na korbě napájet různé spotřebiče při výkonu až 7,2 kW.

Ram 1500 RamchargerVideo: Stellantis

Co se designu týče, Ram 1500 Ramcharger sází na kombinaci stylu tradičních modelů RAM 1500 a elektrického 1500 REV. Má tedy částečně uzavřenou masku chladiče, podsvícené logo se speciálním světelným režimem pro nabíjení, elektricky výklopné víko korby a nechybí víčko nabíjecí zásuvky na předním blatníku.

Kabina nabízí kombinaci moderní techniky a vysoké úrovně komfortu. Vůz je vybaven 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem, obrazovka infotainmentu nabízí úhlopříčku 12 nebo 14,5 palce, před spolujezdcem může být 10,25“ displej a volitelným příslušenstvím je i digitální zpětné zrcátko či audiosystém s 23 reproduktory.

Posádka se může těšit také na prémiové čalounění s dekorativním prošíváním, elektricky nastavitelné sedačky, bezdrátovou nabíječku, kovové pedály a spoustu zajímavých dekorů. Na silnicích pak řidič dostává k dispozici řadu asistenčních systémů, včetně asistenta pro jízdu po dálnici bez nutnosti mít ruce na volantu.

Ford Ranger dostal poprvé plug-in hybridní pohon

AutoMoto

Drsný off-road Ineos Grenadier přijíždí i jako pick-up

AutoMoto

Reklama

Související témata:
Dodge RAM 1500
Ram Trucks

Výběr článků

Načítám