Hlavní obsah

Nový Opel Astra naživo: Moderní hatchback začíná pod půl milionem

Nová astra sice stojí na „peugeoťácké“ platformě, ale podle automobilky byla zásadně přepracována. Přesto původ sem tam vyplouvá na povrch. Potěší prostorností, moderností i nabídkou téměř všech možných pohonných ústrojí.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Nový Opel Astra naživo

Článek

Do světa, kde snad každý chce jezdit crossoverem a i běžné hatchbacky se jako crossovery stylizují, přichází budiž nová generace Opelu Astra, která je prostě hatchbackem - jako byla vždycky, od svého začátku v roce 1991.

Astra se pořádně představila už v září loňského roku, ovšem nyní jsme měli možnost si ji v Praze prohlédnout do detailu a nabýt prvních dojmů.

Nový Opel Astra představen detailněji, bude i elektromobilem

AutoMoto

Nová astra se v Česku bude prodávat za cenu od 480 tisíc korun, což se může zdát jako docela dost, ovšem už v základu jsou kompletně LEDková světla, parkovací senzory vpředu i vzadu, litá kola, přední mlhovky, automatická klimatizace, automatická světla i stěrače, bezdrátové připojení Androidu Auto, displej místo přístrojového štítu nebo bezklíčové startování.

Za příplatek či v jednom ze tří dalších stupňů výbavy jsou k mání různé parkovací kamery, head-up displej, dvouzónová klimatizace, světlomety LED Matrix, které mají po 84 pixelech a dokážou mistrně vystiňovat ostatní auta okolo, sedadla s certifikací AGR, adaptivní tempomat nebo poloautonomní řízení.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Interiér působí moderně a těší mě roletky na schránkách i dvojdílné víko schránky v loketní opěrce.

Dva kousky, které se ukázaly při prezentaci, byly v druhé nejvyšší výbavě GS Line. K jejím nejvýraznějším prvkům patří černá střecha, sportovní tvarování sedadel, jiný přední nárazník nebo černá stropnice. Také tu je vyhřívání předních a vnějších zadních sedaček i volantu.

Opel se chlubí, že astra byla vyvinuta v Německu a tamtéž se bude vyrábět. Sice stojí na inovované platformě EMP2 v3, stejně jako nový Peugeot 308 nebo DS 4, ovšem podvozek a brzdový systém byl v Rüsselsheimu přepracován. Díky tomu má astra být „autobahn-proof“, tedy zvládat komfortní jízdu vysokými rychlostmi.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Astra při odhalení nezačala hořet, ten kouř je jen pro efekt.

Na zjištění, jak se to projevuje na skutečné silnici u takhle krátkého auta, si musíme ještě počkat. Zatím jsme ale mohli astru prozkoumat alespoň staticky. Předně to nejdůležitější - „za sebe“ se s výškou 184 cm vejdu bez problémů, na zadní sedačky se díky rozměrným zadním dveřím docela pohodlně nastupuje a ani kufr svou velikostí neurazí.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Zavazadelník konvenční verze neurazí svou velikostí. U hybridu je o nějakých 10 cm plytčí.

Samozřejmě, u plug-in hybridní varianty je o poznání mělčí, protože baterie je právě pod podlahou kufru. Konvenční verze tu má prostor na rezervní kolo, ale standardně by se měla dodávat s lepicí sadou.

Duo displejů v interiéru se zatím nemohlo ukázat v plné parádě, ovšem infotainment by měl být nový a důležité funkce, jako např. vyhřívání sedadel či nastavování teploty, mají fyzická tlačítka. Některá jsou dokonce kolébkami, což šetří místo a působí o chloupek luxusněji.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Desetipalcový displej jako přístrojový štít je ve standardní výbavě. Těším se na to, co bude umět.

Přesto je tu a tam znát koncernová příslušnost a také šetření nákladů. Třeba páčky pod volantem jsou stejné jako v peugeotech minulých generací. Na jednu stranu - proč měnit, co dobře funguje, na druhou - když tady všechno ostatní je ostře řezané a moderně působící, namontovat sem letité a designově nesedící věci, na které bude řidič sahat pořád, je přece jen trochu škoda.

Kromě toho ale není interiéru příliš co vytknout. Schránky všude možně mají roletky, držáky nápojů taky, takže přílišné šetření nákladů se interiéru vyhnulo a ty páčky mu odpustím. A budu se těšit na první svezení, které toho o astře řekne mnohem víc.

Kompletní* nabídka motorizací a ceník nového Opelu Astra
Ceny výbavových verzí (Kč)
Zážehový motorSpotřeba paliva dle WLTP (l/100 km)EditionEleganceGS LineUltimate
1,2 Turbo, I3, 110 k, 6st. manuál5,4-5,5479 990539 990--
1,2 Turbo, I3, 130 k, 6st. manuál5,4-5,6499 990559 990579 990-
1,2 Turbo, I3, 130 k, 8st. automat5,5-5,8549 990609 990629 990689 990
Vznětový motor
1,5 CDTI, I4, 130 k, 6st. manuál4,4-4,5549 990609 990629 990-
1,5 CDTI, I4, 130 k, 8st. automat4,5-4,7599 990659 990679 990739 990
Plug-in hybrid
1,6 Turbo, I4, 180 k, eAT81,1-1,4799 990859 990879 990939 990
GSE 1,6 Turbo, I4, 225 k, eAT81,4verze GSE je vrcholem výkonu i výbavy a přijde na trh na podzim roku 2022
* - ryze elektrická verze přijde na trh v roce 2023

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám