Článek
Sbírka mapuje vývoj poválečných automobilů napříč zeměmi tehdejšího východního bloku, ale neopomíjí ani kontext doby. Na informačních panelech se návštěvník například dozví, kolik který vůz stál, a další zajímavosti.
Majitel Libor Kucharski zdůraznil, že mu šlo o pouhý popis. „Rozhodně to není žádná glorifikace té doby, nebo naopak hanění," vysvětlil.

Majitel sbírky Libor Kucharski mezi exponáty
Například v části nazvané Od zavinovačky k sametu si člověk narozený koncem 60. let může na vývoji v automobilovém průmyslu připomenout svůj život až do listopadové revoluce v roce 1989 — jaká auta ho provázela, když se narodil, když byl na brigádě nebo na dovolené.

Sovětské lady
Expozice jednoho z největších soukromých automobilových muzeí v Česku začíná poválečnými vozy Aero Minor II z roku 1948, Škoda 1101 Tudor a IFA F9. Nechybějí v ní zástupci značek Trabant, Wartburg, Moskvič, Tatra, VAZ, Volha, Dacia, ARO, FSO, Oltcit, Zaporožec a další.
Mezi novějšími kousky návštěvník najde Tatru 700 z poloviny 90. let nebo wartburgy a trabanty se čtyřtaktními motory. Lahůdkou pro automobilové nadšence je mimo jiné čtyřkolový Velorex 435, který je už dnes poměrně vzácný. „Je po kompletní renovaci," uvedl Kucharski.

Škoda Octavia, poznali byste?
V muzeu kromě aut vyráběných v zemích východního bloku nechybějí ani vysněné západní vozy prodávané v síti obchodů Tuzex, například ty od značek Renault nebo Simca.
Vášeň, která trvá už dvě dekády
„Auta jsem sháněl posledních 20 let, první auto mi koupili rodiče. Když jsem se dostal na střední školu, tak jsem dostal za odměnu Pragu RN, náklaďák, který mám dodneška a který tady ještě zatím není," vzpomíná Kucharski na své sběratelské začátky.
Aby měl své plechové poklady kam dávat, koupil bývalý kravín ve Strnadicích. Nakonec se rozhodl, že svou sbírku zpřístupní i dalším lidem a kravín rozšíří a přestaví na muzeum.