Hlavní obsah

Nová baterie pro elektrická nákladní auta slibuje výdrž půldruhého milionu kilometrů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nová lithium-iontová baterie, vyvinutá ve spolupráci švédského výrobce nákladních vozů Scania a společnosti Northvolt, která se věnuje bateriím, má vydržet celou plánovanou životnost nákladního auta.

Foto: Scania

Nabíjení elektrického tahače Scania (ilustrační foto)

Článek

S odvoláním na úterní oznámení obou firem o tom informovala agentura Reuters.

Lithium-iontová baterie podle švédských podniků při testech prokázala životnost, která by jí umožnila pohánět nákladní automobil na 1,5 milionu kilometrů. Toto množství najetých kilometrů odpovídá předpokládané životnosti nákladních vozů Scania.

Pro srovnání, u lithium-iontových baterií osobních elektromobilů se dnes uvádí odhadovaná životnost nejčastěji okolo 300 tisíc kilometrů. Zda vůbec a jakým způsobem se může technologie, která umožní bateriím najet pětinásobek, dostat i do osobních aut, společnosti neoznámily.

„Budoucnost těžké dopravy je elektrická. Abychom tento posun umožnili a nadále plnili slib naší značky vůči zákazníkům, že bude prémiová, potřebuje Scania pro elektrické nákladní vozy špičkové baterie,“ uvedl generální ředitel Scanie Christian Levin.

Baterie se vyrábějí v takzvané gigafactory, ve velké továrně Northvolt Ett na severu země. Firma odhaduje, že uhlíková stopa sériové výroby baterie bude ve srovnání s konkurencí třetinová.

Nejen osobní auta. Kalifornie chystá omezování spalovacích motorů u náklaďáků

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám