Článek
Společnost Audi rozšiřuje nabídku modelu A6 v obou karosářských variantách - sedan a kombi - o plug-in hybridní motorizace s označením e-hybrid quattro. Jak už název napovídá, poháněny jsou obě nápravy. Standardem je navíc i systém řízení všech kol.
Základem plug-in hybridního pohonného ústrojí je 2,0litrový zážehový čtyřválec TFSI o výkonu 185 kW, spojený s dvouspojkovou převodovkou, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu až 105 kW. Zákazníci si přitom mohou vybrat ze dvou výkonnostních verzí.
Základní nabízí kombinovaný výkon 220 kW a 450 Nm točivého momentu, což stačí ke zrychlení z nuly na 100 km/h za rovných 6 sekund. Výkonnější plug-in hybrid nabízí kombinovaný výkon 270 kW a 500 Nm točivého momentu, na stovku tak zrychlí za 5,3 sekundy. Maximální rychlost je vždy omezena na 250 km/h.

Elektromotor čerpá energii z vysokonapěťové baterie s kapacitou 25,9 kWh (dostupných 20,7 kWh), což je zhruba 45% zlepšení oproti minulé generaci modelu. Dojezd na jedno nabití pak u sedanu i kombi má dosahovat přes 100 kilometrů. Čistě na elektřinu pak vůz zvládá jet rychlostí až 140 km/h.
Nabíjení je podporováno při výkonu až 11 kW, kdy nabití z 0 na 100 procent zabere podle automobilky pouze kolem 2,5 hodiny. Baterii lze navíc dobíjet i za jízdy při rychlostech nad 60 km/h.
Plug-in hybridní Audi A6 e-hybrid quattro bude možné objednávat v Německu od 8. května tohoto roku, přičemž cena slabšího sedanu startuje od 65 800 eur (cca 1,6 milionu korun), naopak nejdražší volbou je výkonnější kombi s cenou od 77 550 eur (zhruba 1,9 milionu korun).