Hlavní obsah

Nissan a Renault investují v Indii přes 13 miliard do výroby šesti nových modelů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilky Nissan a Renault investují v Indii 600 milionů dolarů (13,3 miliardy korun) do výroby šesti nových modelů. O investici v pondělí informovaly na webu své aliance. Tímto krokem se snaží reagovat na klesající tržní podíly na indickém trhu, který nabývá na globálním významu.

Foto: Nissan, Jan Handrejch, Právo, koláž Novinky
Článek

„Tato investice je velmi významná, nejen co se týče produktů, ale i technologií, jako jsou elektromobily. Na rostoucím automobilovém trhu v Indii, který je třetím největším na světě, se chceme skutečně etablovat. Indii máme v plánu využít i jako základnu pro export,“ řekl novinářům provozní ředitel společnosti Nissan Ášvaní Gupta. Automobilky minulý týden oznámily restrukturalizaci své aliance a vedle Indie se zavázaly spolupracovat i v Evropě a Latinské Americe.

Každá z automobilek v Indii představí tři nové modely a při jejich vývoji budou spolupracovat. Avizovaly i sdílení součástek a technických řešení. Dva ze šesti modelů budou elektromobily - první, které výrobci v Indii uvedou.

Auta se budou vyrábět ve městě Čennaí na jihu Indie. Nissan a Renault tam společně vlastní závod s přidruženým výzkumným a vývojovým centrem. Obě společnosti měly na indickém trhu loni společně asi tříprocentní podíl. Továrna v Čennaí může ročně vyrobit přibližně půl milionu vozidel, loni jich Renault v Indii prodal pouze 87 tisíc a Nissan 35 tisíc.

Nová kompaktní platforma prověří soudržnost aliance Renault–Nissan–Mitsubishi

AutoMoto

Obě automobilky minulý týden oznámily restrukturalizaci své aliance. Renault má snížit podíl v partnerské japonské automobilce Nissan ze současných zhruba 43 na 15 procent. Stejný podíl, tedy 15 procent, v Renaultu drží i Nissan.

Architektem francouzsko-japonské aliance Renault-Nissan, která byla založena v roce 1999, byl Carlos Ghosn, její pozdější ředitel. Japonskou automobilku tehdy zachránil před krachem. V roce 2016 do strategického partnerství přibyla japonská automobilka Mitsubishi.

Prodej aut v Indii loni vzrostl o 23 % na 4,4 milionu, vyplývá z dat společnosti S&P Global Mobility. Indie tak loni poprvé předstihla Japonsko.

Renault a Nissan přepracovaly alianční dohodu, přinese rovnost rozhodování

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám