Hlavní obsah

Než se nové bugatti dostane k zákazníkovi, každý kus podstoupí náročnou zkoušku

2:43
2:43

Poslechněte si tento článek

Bugatti testuje každý z 99 vyrobených kusů W16 Mistral ještě před předáním zákazníkovi velmi pečlivě. Během zkoušky jede vždy rychlostí 300 km/h. Pokud není něco v pořádku, automobilka to opravuje a opětovně prověřuje tak dlouho, dokud není výsledek špičkový.

Foto: Bugatti

Bugatti W16 Mistral při testování

Článek

Že se čerstvě vyrobená auta testují, je běžné. Většinou ale jde o krátkou zkoušku, než vůz najede na vlak či kamion. V případě Bugatti W16 Mistral však zkouška, zda je vše v pořádku, probíhá u každého jednoho kusu na náročné, 350 kilometrů dlouhé trase malebnou krajinou Alsaska.

Během této pečlivě připravené cesty je podrobena individuální kontrole každá jednotlivá součástka vozu – od zpracování a funkčnosti prvků v kokpitu až po přesnost odezvy a systému řízení.

Trasa vede klikatými venkovskými silnicemi, které prověřují agilitu vozu, dlouhými dálničními úseky pro hodnocení stability a komfortu při ustálené rychlosti a horskými průsmyky, které zatěžují pohonnou jednotku v různých nadmořských výškách a atmosférických podmínkách.

Prověrka se týká celého spektra reálných scénářů, s nimiž se zákazník může setkat – od dlážděných povrchů, které odhalí sebemenší nedokonalost podvozku, až po otevřené úseky, kde motor W16 naplno ukáže svou sílu.

Testování hluku probíhá v několika scénářích: hodnocení s nasazenou i sejmutou měkkou střechou, analýza vlastností hluku větru a vozovky, posouzení akustické signatury výfukového systému a ověření dynamiky podvozku a valení pneumatik.

Jezdci věnují pozornost i chování převodovky. Technici analyzují změny rychlostních stupňů během akcelerace, decelerace a změnách zatížení. Jezdci využívají každý aspekt okolního prostředí – například úzké ulice lemované starými kamennými budovami, které vytvářejí přirozené akustické komory, a umožňují tak analyzovat každou nuanci zvukového profilu vozidla pomocí ozvěny od stěn.

Vyvrcholením testování jsou vysokorychlostní jízdy na letišti Colmar, kde Bugatti udržuje exkluzivní zařízení o délce 1 600 metrů. Zde jsou brzdový systém, ESP a ABS podrobeny přísnému hodnocení při rychlostech dosahujících 300 km/h.

V případě, že se najdou sebemenší nedokonalosti, putuje vůz do servisu. Po opravě následuje ověřovací zkouška o délce okolo 50 km, která potvrdí účinnost oprav. Tento proces se opakuje tolikrát, kolikrát je potřeba, dokud není auto bezchybné.

Takto přísné posouzení provádí jen několik vybraných specialistů. V současné době disponují plnou kvalifikací potřebnou k hodnocení kvality jen tři odborníci. Mají za sebou desetiletí nashromážděných znalostí. Každý nový testovací jezdec prochází intenzivním výcvikem zahrnujícím několik řízených testovacích jízd pod dohledem starších expertů.

Výběr článků

Načítám