Hlavní obsah

Některým luxusním automobilkám v Česku rostou prodeje, koronaviru navzdory

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na většinu prémiových automobilových značek dopadla koronavirová epidemie méně než na celý trh. Některé z nich, například Mercedes, Ferrari nebo Porsche, letos za tři čtvrtletí zaznamenaly dokonce růst. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut.

Foto: Mercedes-Benz

Modernizovaný Mercedes-Benz třídy E

Článek

Nejprodávanější značkou v prémiovém segmentu byl Mercedes, který za tři čtvrtletí zaznamenal růst prodejů o šest procent na 5390 vozů, což znamenalo osmé místo na trhu. BMW klesly prodeje o osm procent na 3787 aut, Audi ohlásila pokles o 13 procent na 1703 vozů. Celý trh se přitom propadl o více než 22 procent.

„Mezi nejoblíbenější modely Mercedes-Benz se během prvních devíti měsíců roku 2020 zařadily vozy CLA, GLC a GLE. SUV GLE se s 769 registracemi stalo nejprodávanějším modelem. V druhé polovině roku se naplno rozběhl prodej modernizované Třídy E, která dlouhodobě představuje nejprodávanější prémiový vůz vyšší střední třídy v ČR,” uvedlo české zastoupení značky.

Pandemie české prodejce nových aut nekosí, automobilky otevírají nové showroomy

AutoMoto

Růst prodeje o 57,5 procenta na 74 vozů zaznamenal italský výrobce supersportovních aut Ferrari, Porsche zvýšilo prodej o pět procent na 285 aut. Bentley zaznamenal pokles o osm procent na 43 aut a Lexus uzavřel od začátku roku 287 prodejních smluv, což je o čtyři procenta méně než ve srovnatelném období loni.

„Obecně byl dopad koronaviru na luxusní a prémiové značky nižší než na mainstreamový trh, což se projevilo i u Lexusu. Po výpadku způsobeném nouzovými opatřeními vlády v dubnu a květnu dosáhla značka v létě rekordních prodejů v rámci daných měsíců, a to přes 30 vozů měsíčně. V září to bylo 41 prodaných aut,” sdělil manažer značky Lexus v ČR Jakub Květoň. Nejprodávanějším modelem značky na českém trhu je SUV NX, následuje větší RX a městský crossover UX.

Rolls-Royce Dawn Black Badge v testu: Pět věcí, kterými otevírá tabu konzervativní značky

Testy

Méně úspěšné byly letos značky Rolls-Royce, Maserati nebo Lamborghini, kterým klesly prodeje meziročně o čtvrtinu až polovinu.

Prodej nových osobních aut v Česku se za tři čtvrtletí meziročně snížil o 22,4 procenta na 148 319 vozů. V září trh o sedm procent vzrostl. Mírný meziroční nárůst za poslední měsíc u osobních a lehkých užitkových automobilů negativní situaci nemění, neboť odráží loňský nestandardně velký zářijový pokles, způsobený zavedením nového emisního předpisu, již dříve uvedl Svaz dovozců automobilů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám