Článek
Novodobý RUF CTR totiž není žádné Porsche. Jen motor z něj pochází a některé díly podvozku. Ale to, co je vidět, je kompletně nové. Jde o první karbonový monocoque s plochým motorem vzadu. Karoserie opět z uhlíkových vláken se snaží velmi připodobnit původnímu vozu, ale je jasné, že tohle je moderní pojetí starého. LED světla, hladké linie, okna vlepená nahladko…
RUF CTR 2017
RUF CTR 2017
Ovšem vzadu pracuje další fantastická technika. Je to plochý šestiválec 3,6 litru, který ovšem prošel kompletní změnou v dílnách RUF. Výkon 522 kW (710 koní) při 6750 ot./min a točivý moment 880 Nm jsou hodnoty, které dokážou s autem o hmotnosti pouhých 1200 kg pořádně zatočit.
Řidič to ale bude muset mít pořádně v pažích, protože přes manuální šestistupňovou převodovku se posílá všechna síla na zadní kola. Ta mají sice rozměr 305/30ZR19, ale i tak to bude solidní problém, nenechat na prvním startu celé gumy seškvařené za sebou nebo v prvním výjezdu ze zatáčky se nenechat předběhnout zadkem.
O krocení vozu se starají brzdové kotouče o průměru 380 mm vpředu (!) a 250 mm vzadu. Vepředu pracuje šest pístků, vzadu čtyři.
RUF CTR 2017
RUF CTR 2017
Pokud jste se zamilovali do tohoto vozu, který v interiéru má ochrannou ocelovou klec, sedadla s alcantarou a jinak karbon, karbon a karbon, pak vás musíme zklamat. RUF už během prvních hodin výstavy oznámil, že všech 30 kusů, které hodlá vyrobit za zatím neupřesněnou cenu, už má svého zájemce.
Tak jim musíme pogratulovat a jen tiše závidět, jak si s vozem vyzkouší zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, na dvoustovku za 9,0 sekundy a maximální rychlost 350 km/h.
RUF CTR 2017